..”μολις ξεκινησει να εφαρμόζεται ενας Νόμος που θα σώσει ζωες, πεφτουν τα τηλέφωνα και παρεμβάσεις.. Στο επόμενο δυστύχημα, αναζητούμε το “ποιος φταίει” και οι όλοι πάντα, -με πρωτους τους πολιτευτές- “δειχνουν” το ένστολο προσωπικό”…
Τούρκος οδηγός παραβιάζει τις μπάρες στις ράγες του ΟΣΕ πριν το σταθμό της Τιθορέας στην πΕΟ Αθηνών Λαμίας (23/04). Από θαύμα δε θρηνήσαμε θύματα καθώς ο οδηγός της αμαξοστοιχίας intercity με 430 επιβάτες διεμβόλησε τη νταλίκα, χωρίς να προκληθούν τραυματισμοί.
Ένα δεύτερο ελληνικό “θαυμα” ευθυνεται που ο Τουρκος οδηγός είχε επιλέξει να κινείται στην πΕΟ Αθηνών Λαμίας. Καθώς υπάρχει Νόμος που απαγορεύει σε φορτηγα ΔΧ να κινουνται στην πΕΟ, που όμως δεν εφαρμόζεται. Κι όταν όταν κάποιοι φιλότιμοι Αξιωματικοί της ΕΛΑΣ τον εφαρμόζουν..πέφτουν τα τηλέφωνα!
Ο Νόμος φέρει την υπογραφή του Υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη. Πρόκειται για Ειδική Διάταξη που με γνώμονα την προστασία των κατοίκων περιοχών που χωροθετούνται γεωγραφικά παραπλεύρως του Εθνικού Οδικού Δικτύου σε όλο το μήκος της ΠΑΘΕ- σύμφωνα με το σκεπτικό του Νόμου – απαγορεύεται και προβλέπονται αυστηρότατες ποινές για τους παραβάτες (#€1000 πρόστιμο σε οδηγό και ιδιοκτήτη ΔΧΦ στον καθένα και αφαίρεση στοιχείων οδηγού και οχήματος) σε περίπτωση που εντοπισθούν να κινούνται στο παράπλευρο της ΕΟ οδικό δίκτυο.
Λόγω αύξησης των τελών των διοδίων ωστόσο, νταλίκες με αλλοδαπους οδηγους -ενδεχομένως και η μειοψηφία των επαγγελματιών οδηγών βαρέως τύπου οχημάτων- έχοντας συνηθίζει την ατιμωρησία, αποφεύγουν την κίνηση στην Εθνική Οδό, και επιλεγούν να κινούνται στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές πεζών και οδηγών.
“Από τις 7 έως τις 23 Απριλίου 37 άτομα έχασαν τη ζωή τους, 26 τραυματίστηκαν σοβαρά και 554 ελαφρά, στους ελληνικούς δρόμους”
Σε σχετική ερώτηση σε ένστολο της ΕΛΑΣ, της περιφερειας Στερεάς, “τι γίνεται με τις νταλίκες και ποίος θα αναλάβει την ευθύνη σε πιθανό σοβαρό τροχαίο” (σσ. η συζήτηση είχε γίνει λιγο πριν το Πασχα, μετά το φονικό δυστύχημα στο Υπατο της Θήβας) έλαβα την ακόλουθη απάντηση, η οποία ομολογουμένως με αιφνιδίασε..
“Εφαρμόστηκε ο σχετικός Νόμος με την αλλαγή των Διοικητών και Αξιωματικών στις πρόσφατες κρίσεις στο Νόμο, που για να σου είμαι ειλικρινής δεν είχε εφαρμοστεί ποτέ στην περιφερειακή μας ΔΑ από καμία Υπηρεσια.
Τέσσερις κλήσεις επιδόθηκαν σε παραβάτες οδηγούς βαρεως τύπου οχηματων, και βεβαιώθηκαν τα ανάλογα πρόστιμα, αλλά μόλις έγινε γνωστό από τους ίδιους τους παραβάτες, αν και ο κλάδος των νόμιμων επαγγελματιών ζητούσε τους ελέγχους και για τη δική τους ασφάλεια, έπεσαν τα τηλέφωνα απο την Αθήνα .. και επιστρέψαμε στην πρότερη γνωστή κατάσταση.. παρανομίας- φορτηγά και βαρέως τύπου οχηματα να κινούνται στο παράπλευρο της νεας ΕΟ οδικό Δίκτυο. Μέχρι το επόμενο τραγικο φονικό δυστύχημα όπως στο Υπατο της Θήβας, τότε θα αναζητηθούν ευθύνες και θα αποδοθούν στους υπηρετούντες της Τροχαίας, για μια ακομα φόρα “.
Το τρίτο ελληνικό “θαύμα” οι τηλεφωνικές παρεμβάσεις.. “πολλών αστέρων”. Ο Στρατηγός της Περιφέρειας δέχθηκε τηλεφώνημα από την Αθήνα και ο Αστυνομικός Διευθυντής αντίστοιχη παρέμβαση να σταματήσουν άμεσα οι έλεγχοι καθως τα τηλέφωνά τοπικών πολιτευτών εξέφραζαν την όχλησή τους, γιατί ξεκινησε να εφαρμόζεται ο Νόμος, στην περιοχή τους και οχι σε κάποια αλλη..
Συμπερασα, μολις ξεκινησει να εφαρμόζεται ενας Νόμος που θα σώσει ζωες, πεφτουν τα τηλέφωνα και παρεμβάσεις. Ο Νόμος σταματάει να εφαρμόζεται και στο επόμενο δυστύχημα “πέφτουμε από τα σύννεφα” και αναζητούμε .. “ποιος φταίει” και όλοι πάντα -με πρωτους τους πολιτευτές-“δειχνουν” το ένστολο προσωπικό …