Με διάταξη στο νομοσχέδιο για τα Τέμπη μετατρέπεται σε κακούργημα η πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου με υπερβολική ταχύτητα και η οδήγηση στη ΛΕΑ

Η διάταξη που είχε τεθεί προ μηνών σε δημόσια διαβούλευση και αποσύρθηκε, επανέρχεται και προβλέπει αυστηροποιηση στις ποινές

Έως 10 χρόνια (για σωματική βλάβη) και τουλάχιστον 10ετη αν προκληθεί θάνατος, με την ποινή επισείει έως και ισόβια για πολλαπλούς θανάτους, ενω μετατρέπεται σε κακούργημα με ποινή 10-15 ετών η οδήγηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, σύμφωνα με τη διάταξη στο νομοσχέδιο για τις ρυθμίσεις στον Ποινικό Κώδικα και άλλες διατάξεις μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών που ήδη βρίσκεται προς συζήτηση στη Βουλή σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Η αυστηροποίηση στις ποινές ήταν ένα πάγιο αίτημα όσων που έχουν χάσει ανθρώπους σε οδικά δυστύχηματα με υπαιτιότητα οδηγών που είτε είχαν αναπτύξει ταχύτητα είτε απερίσκεπτα οδηγούσαν στη ΛΕΑ. Σχετικό αίτημα προς τους αρμόδιους Υπουργός Δικαιοσύνης και Προστασίας του Πολίτη να μετατραπεί σε κακούργημα η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η παραβίαση STOP, αλλά και η οδήγηση πάνω από το όριο ταχύτητας εντός του αστικού ιστού, είχε υποβληθεί από τη μητέρα του 21χρονου πολίστα, Αδαμάντιου Μαντή ο οποίος παρασύρθηκε και κατέληξε στα τραύματα του, σε τροχαίο δυστύχημα, στην Λεωφόρο Ποσειδώνος, στο ύψος του Ελληνικού.

Με την επίμαχη διάταξη, τροποποιείται το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα και προβλέπεται ποινή έως 10 χρόνια αν ο οδηγός που προκαλεί το τροχαίο έχει υπερβεί το όριο ταχύτητας και προκαλεί σωματικές βλάβες, η ποινή φτάνει από 10-15 έτη αν προκληθεί θάνατος και φτάνει τα ισόβια εφόσον υπάρξουν θάνατοι πολλών ανθρώπων. Επίσης κακούργημα με ποινή τουλάχιστον 10 ετών γίνεται και η πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου στην ΛΕΑ.

Η νέα διάταξη:

«Άρθρο 67: Επικίνδυνη οδήγηση- Υπέρβαση επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας- Τροποποίηση άρθρου 290Α ΠΚ»

Στην παρ. 1 του άρθρου 290A του Ποινικού Κώδικα (ν. 4619/2019, Α΄ 95) προστίθενται περ. γ’ και δ’ και το άρθρο 290Α διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 290Α- Επικίνδυνη οδήγηση.

1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες: α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης ή β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, ή γ) οδηγεί όχημα i) σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 60 χλμ ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 30 χλμ ανά ώρα, ii) εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 40 χλμ ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 20 χλμ ανά ώρα, ή δ) οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,

ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,

δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου.

Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

2. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη ή χρηματική ποινή.».