Τους δύο πιλότους του CL-215 επισκέφτηκε στο 251ΓΝΑ ο Π.Καμμένος (ΦΩΤΟ)

Τους δύο πιλότους του CL-215 (s/n “1111”) που πραγματοποίησε βαριά αναγκαστική προσγείωση στα Δερβενοχώρια επισκέφτηκε ο ΥΕΘΑ Π.Καμμένος συνοδευόμενος από τον Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχο (Ι) Χρ.Βαΐτση. Είναι καλά στην υγεία τους και αναμένεται να βγουν  (αν δεν έχουν λάβει εξιτήριο) από το Νοσοκομείο.

CL_215

Tο αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, συμμετείχε μαζί με άλλα πτητικά μέσα, στην κατασβεση της μεγάλης δασικής πυρκαγιάς, που εκδηλώθηκε (25/06) και μαίνεται μέχρι και αυτή την ώρα, στην ευρύτερη περιοχή των Δερβενοχωρίων, έχοντας απογειωθεί από την 111 Πτέρυγα Μάχης της Νέας Αγχιάλου, όπου είχε μετασταθμεύσει για όσο διαρκεί η δασοπυροσβεστική περίοδος. Οι δύο επιβαίνοντες πιλότοι, είχαν μόλις αποδεσμεύσει το νερό στο πύρηνο μέτωπο, όταν ο κυβερνήτης κι ενώ μετούσε μέσα στη χαράδρα, διαπίστωσε ότι το αεροσκάφος δε μπορούσε να πάρει ύψος.

CL215Μαρτυρίες πολιτών οι οποίοι συμμετείχαν στην κατάσβεση της φωτιάς στο συγκεκριμένο σημείο, φέρονται να ανέφεραν την εκδήλωση φωτιάς στον κινητήρα κι ενώ το αεροσκάφος ήταν στον αερα. Ο κυβερνήτης με επιδέξιους χειρισμούς πραγματοποίησε βαρία αναγκαστική προσγείωση (26/06-11.09) στο CL215, ελάχιστα πριν ξεσπάσει φωτιά και τυλιχθεί στις φλόγες.

Επιτροπή του ΓΕΑ ορίστηκε για τη διερεύνηση των αιτίων του ατυχήματος, ενώ ΠΑ (27/06) έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφικό υλικό από το καμμένο CL-215 (“s/n “1111”) στα Δερβενοχώρια, στις οποίες μπορεί να γίνει αντιληπτό, ότι οι δύο πιλότοι μας εκτός από τις αναμφισβήτητες ικανότητες, επαγγελματισμό και εκπαίδευση, είχαν τύχη και σίγουρα Αγίους μαζί τους.

CL215_

Όπως καταγράφει και στο ρεπορτάζ του ο έμπειρος Συντάκτης του Υπουργείου Αμυνας, Λεωνίδας Μπλαβέρης, “H Ελλάδα είχε παραλάβει σταδιακώς από το 1975 σημαντικό αριθμό δασοπυροσβεστικών αμφίβιων αεροσκαφών Canadair CL-215 μέχρι και το 1990, ενώ αργότερα, μετά τη διάλυση της πρώην ενιαίας Γιουγκοσλαβίας, εντάχθηκαν στη δύναμη της 355 ΜΤΜ και 4 CL-215 που ως τότε επιχειρούσαν με το γιουγκοσλαβικό εθνόσημο.

Μετά και τη χθεσινή απώλεια του CL-215 (s/n “1111”) στην ενεργό υπηρεσία παραμένουν οκτώ αεροσκάφη του προαναφερθέντος τύπου. Το s/n “1111” είχε ενταχθεί στο δυναμικό της 355 ΜΤΜ το 1986, και είχε «γράψει» 8.500 ώρες πτήσης.

Από το 1975 ως σήμερα έχουν απολεσθεί 8 αεροσκάφη CL-215 με αποτέλεσμα εν ώρα καθήκοντος να χάσουν τη ζωή τους, 8 πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ατυχήματα Ελληνικών CL-215

  • 26/05/1977 – Ίσθμια Κορινθίας (s/n “1042”)
  • 09/03/1984 – Αεροδρόμιο Ελευσίνος (s/n “1015”)
  • 22/08/1993 – Άνω Ροδίνη Αχαϊας (s/n “1064”)
  • 15/07/2000 – Αργαλαστή Πηλίου (s/n “1048”)
  • 06/07/2006 – Νέα Μάκρη (s/n “1112”)
  • 17/07/2015 – Νεάπολη Λακωνίας (s/n “1070”)
  • 26/06/2016 – Δερβενοχώρια (s/n “1111”)

_______

*φωτογραφικό υλικό ΓΕΑ/ΠΑ