Υπηρεδιακά οχήματα τα οποία είχαν διατεθεί στα Τμήματα αποσύρθηκαν και παραχωρήθηκαν κατά κύριο λόγο στην Τροχαία και στο τμήμα αλλοδαπών
Στις αρχές του 2021 οι αστυνομικές υπηρεσίες της Θεσσαλονίκης είδαν με μεγάλη ικανοποίηση να ενισχύεται η επιχειρησιακή τους ικανότητα με την προσθήκη εξήντα ολοκαίνουργιων περιπολικών και μερικών συμβατικών οχημάτων τα οποία είχαν παραχωρηθεί σε αστυνομικά τμήματα, στην άμεση δράση και σε τμήματα ασφαλείας. Ωστόσο, λίγους μήνες μετά, και συγκεκριμένα προς το τέλος Ιουνίου, αρχές Ιουλίου, τα οχήματα αυτά αποσύρθηκαν από τις συγκεκριμένες υπηρεσίες και παραχωρήθηκαν κατά κύριο λόγο στην Τροχαία και, κάποια λίγα, στο τμήμα αλλοδαπών.
Το γεγονός αυτό, πέρα από τα επιχειρησιακά προβλήματα τα οποία δημιουργεί σε κομβικές υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, γεννά και ερωτήματα ως προς τη σκοπιμότητα αυτών των χειρισμών. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή η οποία μίλησε στη Voria.gr τα εξήντα περιπολικά, μάρκας Peugeot, είχαν αγοραστεί μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ τα οποία αφορούσαν την οδική ασφάλεια και επομένως προορίζονταν για πολύ συγκεκριμένες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα η Τροχαία, οι οποίες έχουν σχέση με αυτόν τον τομέα. «Δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για όλες τις υπηρεσίες της ΕΛΑΣ» αναφέρει η ίδια πηγή. Το ίδιο είχε γίνει και με τα είκοσι επτά περιπολικά και τις εννέα μηχανές τις οποίες έδωσε η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, που επίσης δόθηκαν αποκλειστικά στην Τροχαία.
Έτσι κάποιες υπηρεσίες, όπως η Τροχαία, παρουσιάζουν επάρκεια σε μηχανολογικό εξοπλισμό, ενδεχομένως και πλεόνασμα. Την ίδια ώρα, άλλες υπηρεσίες, όπως τα αστυνομικά τμήματα ή η άμεση δράση έχουν τεράστιες ελλείψεις. “Με τα 60 περιπολικά και συμβατικά οχήματα που είχαν έρθει στις αρχές του χρόνου είχε δοθεί λύση για τις υπηρεσίες της Άμεσης Δράσης, των Αστυνομικών Τμημάτων και των Τμημάτων Ασφαλείας. Τώρα επιστρέψαμε στην ίδια προβληματική κατάσταση”, αναφέρει στη Voria.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης Θεόδωρος Τσαϊρίδης. Επισημαίνει, παράλληλα, ότι πολλά από τα παλιά, λιγοστά περιπολικά, δεν έχουν καν κλιματισμό, είναι μη λειτουργικά, ενώ οι μηχανές της ομάδας Ζήτα και της ομάδας ΔΙΑΣ είναι 15ετίας.
«Η αστυνομία, δυστυχώς, έχει να δει καινούργια οχήματα μέσω κρατικού προϋπολογισμού, εδώ και δεκαπέντε χρόνια. Με μεσοβέζικες λύσεις και με ξένα κονδύλια δεν μπορεί να δοθεί λύση στο καθολικό πρόβλημα των ελλείψεων σε υλικοτεχνική υποδομή που αντιμετωπίζει η ΕΛ.ΑΣ. Αυτό που θέλουμε είναι να υπάρξει μια πραγματική ενίσχυση για το σύνολο των αστυνομικών υπηρεσιών που βεβαίως θα έχει θετικό πρόσημο για την ασφάλεια του πολίτη», τονίζει ο κ. Τσαϊρίδης.
Σημειώνεται ότι στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας παρελήφθησαν 76 νέα περιπολικά τα οποία εντάσσονται στον στόλο της ΕΛ.ΑΣ. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν πρόκειται να παραχωρηθεί στις αστυνομικές υπηρεσίες αιχμής της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση τα οχήματα αποκτήθηκαν στο πλαίσιο προμήθειας με πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού και θα κατανεμηθούν σε Αστυνομικά Τμήματα της Αττικής, στην Υποδιεύθυνση Περιπολιών Αθηνών, καθώς και σε τμήματα Τουριστικής Αστυνομίας σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Χαλκίδα, Κέρκυρα, Ναύπλιο, Ρόδο, Κω και Κρήτη.
__________________________
* voria.gr