ΓΓΠΠ: Λειτουργικό ως το τέλος του χρόνου, το «112»

Hμερίδα ενημέωσης για τον Ευρωπαϊκό Αριθμού Κλήσης Εκτάκτων Αναγκών «112» διοργανωσε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Τον  Εκσυγχρονισμό και την Αναβάθμιση των Υπηρεσιών του Ευρωπαϊκού Αριθμού κλήσης Έκτακτων Αναγκών «112» με χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την βέλτιστη διαχείριση περιστατικών έκτακτης ανάγκης – κρίσεων και την έγκαιρη ενημέρωση των Πολιτώ, παρουσίασε η ΓΓΠΠ, σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε (31/10).

Την έναρξη της ημερίδας πραγματοποίησε, ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, ενώ σύντομο χαιρετισμό απεύθυναν ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, καθώς και ο Πρόεδρος της Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε., Δημήτρης Ασκούνης.

Το «νέο 112» υπηρετεί το πρώτο σκέλος: την άμεση πληροφόρηση

«Επιδίωξη μας, στρατηγικός μας στόχος που ήδη έχει αρχίσει να υλοποιείται, είναι να δημιουργήσουμε μία «πυραμίδα» η οποία κάτω από τον σωστό συντονισμό θα αποτελεί ένα αρραγές σύνολο που θα δρα πάνω στο τρίπτυχο «άμεσος εντοπισμός, άμεση πληροφόρηση, και άμεση κινητοποίηση», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς και πρόσθεσε με νόημα, «Δεν θα χρησιμοποιείται με το παραμικρό».

«Θα μπορεί να ενημερώσει πολίτες σε πολύ στοχευμένες και συγκεκριμένες περιοχές αν αυτό κριθεί απαραίτητο. Θέλω όμως σε αυτό το σημείο να τονίσω δύο πράγματα, να βάλω το γενικό πλαίσιο και να προλάβω τυχόν παρανοήσεις. Πρώτον, το νέο σύστημα δεν θα χρησιμοποιείται με το παραμικρό. Τα «νέο 112» είναι ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια μας, στην υπηρεσία του πολίτη και της Πολιτικής Προστασίας. Η χρήση του όμως πρέπει να γίνεται με πολύ προσεκτικό τρόπο, όταν και μόνο κρίνεται απαραίτητο από τις αρχές, καθώς σε μία φυσική καταστροφή το πρώτο που πρέπει να λάβει κάποιος υπόψιν του είναι ο ανθρώπινος παράγοντας, δηλαδή οι συντεταγμένες αντιδράσεις που πρέπει να υπάρχουν. Και σε αυτό καλούμε όλους να σταθούν αρωγοί στο έργο μας, προκειμένου να αποφεύγονται παρανοήσεις τόσο στο κομμάτι της ενεργοποίησης του 112 όσο και στη διαφύλαξη της ηρεμίας και της νηφαλιότητας των πολιτών τις κρίσιμες στιγμές», ανέφερε σε άλλο σημείο της εισήγησής του ο ΓΓΠΠ.

«Χρειάστηκε να γίνουν πολλά»

«Το σύστημα 112 – όπως έχουμε ήδη αναφέρει – θα είναι διαθέσιμο στο τέλος αυτής της χρονιάς. Αυτό δεν ήταν μία αυτονόητη συνθήκη, αν και προβλεπόταν στη σύμβαση. Χρειάστηκε να γίνουν πάρα πολλές πρόσθετες ενέργειες από μεριάς μας. Χρειάστηκε να έρθουμε σε επαφή με τους κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων για να μπορέσει αυτό το σύστημα να λειτουργήσει στις συσκευές τους και, βεβαίως, υλοποιήσαμε ήδη την ενδιάμεση λύση ώστε να μην υπάρχει μόνο το μήνυμα εμπλουτισμένου περιεχομένου το 112, να προβλέπεται και ένα SMS για να μπορεί να φτάσει και να υπάρχει κάλυψη σχεδόν στο σύνολο του πληθυσμού. Από εκεί και πέρα, φυσικά αφού ολοκληρωθούν οι τεχνολογικές παρεμβάσεις, πλέον η ευθύνη βρίσκεται στους ειδικούς. Γιατί το θέμα δεν είναι μόνο η τεχνολογία. Η τεχνολογία είναι μέσο, όχι σκοπός. Το θέμα είναι να μπορείς να στείλεις το σωστό μήνυμα στο σωστό αποδέκτη, τη σωστή στιγμή. Και αυτό είναι μία δουλειά της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και του Γενικού Γραμματέα», επεσήμανε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Ενώ ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, υπογράμμισε: «Το νέο 112 ανήκει στα έργα ζωτικής σημασίας που αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών, δημιουργούν ένα νέο ψηφιακό οικοσύστημα και χτίζουν βήμα-βήμα την ψηφιακή Ελλάδα. Ο Όμιλος ΟΤΕ, χάρη στην εμπειρία και την τεχνογνωσία του, είναι συνεργάτης επιλογής για μεγάλα έργα, όπως το 112..»