Μεταξύ των δώδεκα αγνοουμένων, ο 21χρονος Λευκορώσος ο οποίος εντοπίσθηκε στο φλεγόμενο οχηματαγωγό επιβατηγό πλοίο Euroferry Olympia και απεγκλωβίστηκε από διασώστες της ΕΜΑΚ που επιχειρούν για τρίτη ημέρα υπό αντίξοες συνθήκες
Εντοπίστηκε στην αριστερή πλευρά της πρύμνης του “Euroferry Olympia” από διασώστες στην ΕΜΑΚ, ο 21χρονος Λευκορώσος ο οποίος βρισκόταν μεταξύ των δώδεκα αγνοούμενων μετά την καταμέτρηση των επιβαινόντων στο φλεγόμενο οχηματαγωγό επιβατηγό πλοίο.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο 21χρονος, φέρεται να ανέφερε στους διασώστες, «Κατάφερα να κατέβω στο κάτω μέρος του πλοίου. Ήμουν στην καμπίνα μου. Μετά από ώρες βγήκες. Πήγα στο κάτω “ντεκ”. Άκουγα φωνές. Δεν είδα άλλους». Ο ίδιος φέρεται να ανέβηκε μόνος του στο κατάστρωμα εκεί όπου τον εντόπισαν τα συνεργεία που επιχειρούν σε έρευνα και διάσωση και τον απεγκλώβισαν. Σύμφωνα με πληροφορίες είναι καλά στην υγεία του.
Περιμετρικά πλέουν πέντε ρυμουλκά, πλοιάριο της Πυροσβεστικής και δύο πλωτά του Λιμενικού, ενώ από αέρος επιχειρεί ελικόπτερο
Στο οχηματαγωγό επιβατηγό πλοίο Euroferry Olympia, επέβαιναν 239 επιβάτες και 51 άτομα πλήρωμα, όταν τα ξημερώματα της Παρασκευής (18/052-01.30) ενώ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της νήσου Ερεικούσας, ανοιχτά της Κέρκυρας, εκδηλώθηκε φωτιά και ζητήθηκε εκκένωση. Οι έρευνες συνεχίζονται καθώς αγνοούνταν έντεκα επιβαίνοντες, ανάμεσα στους οποίους τρεις Έλληνες.
Το πλοίο ρυμουλκήθηκε σε ασφαλές σημείο στο βόρειο τμήμα της Κέρκυρας, λόγω αλλαγής των καιρικών συνθηκών στη θαλάσσια περιοχή, και για να διασφαλιστεί ότι δεν θα κινδυνεύει να παρασυρθεί και να προσαράξει στα αβαθή ή να σε προσκρούσει σε άλλο διερχόμενο πλοίο.
Η θερμοκρασία στο εσωτερικού του πλοίου αγγίζει τους 2.000°C
Εστίες καπνού εξακολουθούν να αναδύονται από το εσωτερικό του πλοίου, ενώ και σήμερα (20/02) συνεχίζονται οι έρευνες καθώς και ρίψεις νερού από ρυμουλκά και πυροσβεστικά πλοιάρια, σε περιφερειακά σημεία του Euroferry Olympia προκειμένου να επιτευχθεί ψύξη και να μην επηρεαστεί η πλευστότητά του. Εντός της ημέρας θα εξεταστεί το ενδεχόμενο για νέα επιχείρηση έρευνας και διάσωσης επί του πλοίου για τον εντοπισμό αγνοουμένων, καθώς το υψηλό θερμικό φορτίο στο εσωτερικό του πλοίου και η εκπομπή επικίνδυνων αερίων δυσχεραίνει το έργο της ΕΜΑΚ.
«Δε μπορούμε να μένουμε για 10-15 λεπτά. Αν πέσει το θερμικό φορτίο και περιοριστεί η τοξικότητα των αερίων, θα μπορέσουμε να πλησιάσουμε, να κάνουμε διανοίξεις .Όταν φτάνουμε κοντά, πέρα από την υψηλή θερμοκρασία, η μυρωδιά από τις εκπομπές αερίων ήταν ανυπόφορη», επισήμανε ο επικεφαλής της ομάδας 5ης ΕΜΑΚ που επιχειρεί στο σημείο, Πυραγός Γιώργος Μήτση.
Σημειώνεται ότι κλιμάκιο της “Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ)” έχει ήδη μεταβεί στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της σύμφωνα με το κοινοτικό και εθνικό δίκαιο, για να διεξάγει τεχνική διερεύνηση για τον εντοπισμό των αιτιών και συνθηκών που οδήγησαν στην πρόκληση του ναυτικού ατυχήματος της πυρκαγιάς, σε συνεργασία με την ομότιμη ιταλική Αρχή DIGIFEMA. (σσ. Direzione Generale Investigazioni Ferroviarie e Marittime).