Ύπατο Θηβών: Ερωτήματα που οι πραγματογνώμονες έχουν κληθεί να διερευνήσουν για τα αίτια του φονικού δυστυχήματος

Τέσσερις άνθρωποι μεταξύ των οποίων και ένα τρίχρονο νήπιο έχασαν τη ζωή τους στο φονικό δυστύχημα με την Porsche που σκόρπισε το θάνατο στην Εθνική Οδό. Σενάρια που εξετάζει η ΕΛ.ΑΣ
Οι Αξιωματικοί της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ερευνούν και αναζητούν τα αίτια του φονικού δυστυχήματος στην Εθνική Οδό  (26/02-15.47) στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της Θήβας.

Στο βιντεληπτικό υλικό απο τις καμερες διαχείρησης κυκλοφορίας αποτυπώνεται η πορεία του το πολυτελούε αυτοκινητου της μαύρης Porsche Boxster ανεξέλεγκτη έχοντας αναπτύξει ιλιγγιώδη ταχύτητα να εισέρχεται στο χώρο στάθμευσης παραπλεύρως της Εθνικής Οδού και να προσκρούει στο σταθμευμένο οικογενειακό όχημα Honda Civic στο οποίο η 33άχρονη Αποστολία Παπαδοπουλου Πατμανόγλου και ο μόλις 3 ετών γιος της, περιμένουν τον 41άχρονο πατέρα της οικογένειας να βγει από την τουαλέτα.

Στο βιντεληπτικό υλικό, αποτυπώνονται ως ντοκουμέντο τα 44sec του φονικού τροχαίου δυστυχήματος. Στο υλικό από τη διαχείριση κυκλοφορίας με δεδομένο τα 24 καρέ/sec, η απόσταση απο την έξοδο της Εθνικής Οδού στο Ύπατο Θηβών μεχρι την έξοδο στο στεγασμένο parking υπολογίζεται σε περίπου 80μετρα. Στο σχετικό “καρε” η Porsche 911 (977) GT2 καλύπτει σε πραγματικό χρόνο την απόσταση σε περίπου 1 sec, με ταχύτητα 80m/sec- δηλαδή 288km/hr – με το πολυτελές όχημα εκτός ελέγχου χωρίς να αποτυπώνεται φρενάρισμα στο οδόστρωμα και το όχημα να παρουσιάζει πλαγιολίσθηση μέχρι την πρόσκρουση και την ανάφλεξη των δύο εμπλεκομένων οχημάτων .

Κατά την προανακριτική έρευνα, για τον προσδιορισμό των αιτιών του φονικού δυστυχήματος, οι Αξιωματικοί της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας, σε συνεργασία με τεχνικούς συμβούλους καλούνται να αποδώσουν ευθύνες καθώς και να διερευνηθεί αν ανθρώπινος παράγοντας ευθύνεται για το φονικό δυστύχημα.

Οι βασικοί άξονες στους οποίους κινείται η έρευνα προκειμένου να εντοπίσουν στοιχεία για την αιτία απώλειας ελέγχου της Porsche που προκάλεσε το θανατηφόρο εστιάζονται οι έρευνες. Το δυστύχημα, σύμφωνα με τους έμπειρους Αξιωματικούς, είναι πρωτοφανές στα ελληνικα χρονικά και δύσκολο να διερευνητική καθώς και τα δύο οχήματα έχουν διαλυθεί και απανθρακωθεί καθώς και τα πτώματα των επιβαινόντων και κυρίως του 24άχρονου Γιώργου Βακάκη.

Η  ταχύτητα που είχε αναπτύξει το αυτοκίνητο του 24άχρονου Γιώργου Βακάκη, και ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος του πολυτελούς οχήματος, πρόκειται να εξεταστεί καθώς και η ενγγραφή της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας για ευρήματα στο οδόστρωμα, ίχνη φρεναρίσματος -αν υπάρχουν-, εικόνες από τις κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας πριν από το σημείο της πρόσκρουσης, καταθέσεις και τα πορίσματα των εμπειρογνωμόνων.
Ανάμεσα στα σενάρια τα οποία εξετάζονται- τα οποία ωστόσο θα πρέπει να στοιχειοθετηθούν- είναι ο οδηγός της Porsche Boxster να ενήργησε απωθητικί ελιγμό από δεξιά ή απότομη εναλλαγή κατεύθυνσης με υψηλή ταχύτητα.
Από το βιντεοληπτικό υλικό ερευνάται και η -τυχόν- εμπλοκή άλλου οχήματος, αν και τα (πρώτα) προανακριτικά στοιχεία δεν προκύπτει κάτι τέτοιο. Στο βιντεοληπτικό υλικό στο 16ο δευτερόλεπτο μετά την πρόσκρουση και ανάφλεξη του πολυτελούς οχήματος στο σταθμευμένο οικογενειακό αυτοκίνητο, αποτυπώνεται η κίνηση αυτοκινητου στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας επί της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας, μετά το δυστύχημα- για τουλάχιστον 4 δευτερόλεπτα- καθώς παρατηρούνται στο πλάι του- “σκιές”. Πραγματογνώμονες διερεύνησης τροχαίων ατυχημάτων, εκτιμούν πως ειτε πρόκειται για νερό συσσωρευμένο στον δρόμο, ωστόσο πρέπει να αποκλειστεί ότι δεν ειναι αέρια από εξάτμιση ή καπνοί από επαφή με προπορευόμενο όχημα. Από την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων πρόκειται να αναζητηθεί ο οδηγός ώστε να λάβουν κατάθεση, καθώς εκτιμάται ότι ήταν ο τελευταίος που είδε κατά την προσπέραση της, τη μαύρη Porsche Boxster  πριν εισέλθει ανεξέλεγκτη στο υπαίθριο parking της Εθνικής Οδού.
Η κατάσταση του οχήματος, και το σύστημα διεύθυνσης της μαύρης Porsche Boxster (τυχόν) μηχανικό πρόβλημα με κατάθεση του ιδιοκτήτη-Απόστολου Βακάκη, των υπαλλήλων συνεργείου συντήρησης, και το βιβλίο συντήρησης πρόκειται να αναχωρηθούν από τους διενεργούντες την έρευνα.

Το στιγμιότυπο με τους καπνούς στον πίσω αριστερό τροχό (ελαστικό)- που διακρίνονται στο βιντεοληπτικό υλικό- η ολισθηρότητα του οδοστρώματος λόγω βροχόπτωσης, καθως και το ενδεχόμενο αδιαθεσία του οδηγού ή χρήση κινητού τηλεφώνου έχουν τεθεί στα υπό διερεύνηση στοιχεία για την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων ώστε να εξακριβωθούν και να προκύψουν τα αίτια που προκάλεσαν τη φονική πρόσκρουση και το θάνατο σε τέσσερις ανθρώπους μεταξύ των οποίων κι ένα τρίχρονο νήπιο.
Αναμένονται τα πορισματα των ιατροδικαστών κατα τη διενέργεια νεκροτομής και τοξικολογικών – ιστολογικών εξετάσεων για τους δύο επιβαίνοντες στο μαύρο Porsche Boxster.

Εξετάζεται επίσης η κατάθεση υπαλλήλου ασφαλείας της οικογενειακής επιχείρησης στην οποία αναφέρεται ότι ο 24άχρονος Γιωργος Βακάκης, παρελαβε ο ίδιος την Porsche από την Εκάλη καθώς και μαρτυρίες φίλων του νεαρού οδηγού στις οποίες αναφέρεται οτι συναντήθηκε μαχι τους, πριν το ταξίδι του με τον Ανδρέα Γεωργακόπουλο προς την Αράχωβα όπου τους περίμενε η παρέα τους για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Από το Υπουργείο Μεταφορών αναμένονται απαντήσεις για το αν ο 24άχρονος Γιώργος Βακάκης είχε άδεια ικανότητας οδηγού (δίπλωμα), καθώς από καταθέσεις των οικείων του, εξετάζεται αν ο νεαρός οδηγος είχε οδηγήσει και κατά το παρελθόν το γρήγορο αυτοκίνητο και αν γνώριζε τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου.

Στο βιντεοληπτικό υλικό, το μαύρο Porsche Boxster με ταχύτητα, εντοπίζεται σε πλαγιολίσθηση και αρχικά προσκρούει στις Μπάρι έρευνα αριστερά και εκτινάσσεται πάνω στο όχημα της οικογένειας το μετατοπίζει περίπου και κόβεται στη μέση ενώ εκδηλώνεται φωτιά στο εσωτερικό του .

Μαρτυρίες οδηγών με παράλληλη κίνηση στην Εθνική Οδό αναφέρουν ότι ο οδηγός, προσπερνούσε ενώ είχαν αναπτύξει ταχύτητα με περισσότερα απι 140 χιλιόμετρα/ ώρα, τα οχήματά τους. Προβληματισμό προκαλούν τα ευρήματα από μέρος ελαστικών που έχει εντοπιστεί στο σημείο της πρόσκρουσης τα οποία εξετάζεται αν ανήκουν στη μαύρη Porsche Boxster. Σε φωτογραφίες από το σημείο της φονικής πρόσκρουσης, αποτυπώνονται οι ενδείξεις -στα λάστιχα- «4806», που υποδηλώνει την ημερομηνία που κατασκευάστηκαν τα ελαστικα του οχήματος την 48η εβδομάδα -το Νοέμβριο- του 2006 τα οποία πρόκειται να εξετασθούν από τους τεχνικούς συμβούλους στη διερεύνηση του τροχαίου δυστυχήματος.