Απειλές, επιθέσεις και βίαια περιστατικά εναντίον οδηγών ταξί που δεν κατέβαλαν ποσοστά περιλαμβάνονται σε δικογραφία την οποία ερευνά το τμήμα Διώξης Εκβιαστών της Ασφάλειας Αττικής, οδηγοί ταξί οι οποίοι εδώ και… δύο χρόνια έχουν διαπιστώσει οργανωμένη εγκληματική ομάδα που λυμαίνεται εκβιαστικά την πιάτσα -ΤΑΞΙ- της Ακτής Ξαβερίου.
Στην «κίτρινη συμμορία», όπως τη χαρακτηρίζουν υψηλόβαθμοι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., υπάρχουν χαρακτηριστικά «τάγματος εφόδου» και επαφές ενός τουλάχιστον εμπλεκόμενου με στελέχη της Χρυσής Αυγής. Η δράση της σπείρας, σύμφωνα με τις ίδιες αστυνομικές πηγές, χρονολογείται από το 2004 και περιλαμβάνει απειλές, επιθέσεις και βίαια περιστατικά εναντίον οδηγών ταξί που δεν κατέβαλαν «εκβιαστικά κόμιστρα», εναντίον στελεχών της Τροχαίας, συνδικαλιστών του ΣΑΤΑ, εκφοβιστική μήνυση σε βάρος αστυνομικού και ύποπτη συμπεριφορά υπαλλήλου του ΟΛΠ που δεν τηρεί τη σειρά προτεραιότητας στην πιάτσα..
Η αστυνομική έρευνα ξεκίνησε μετά από εισαγγελική παραγγελία, και η δικογραφία ολοκληρώθηκε και υποβλήθηκε τον Νοέμβριο του 2012, με 15 κατηγορουμένους, για τα αδικήματα της σύστασης οργανωμένης εγκληματικής ομάδας και εκβίαση, ενώ εμπεριέχονται δεκάδες καταθέσεις μαρτύρων και θυμάτων εκβιασμού. Από τότε μέχρι σήμερα, σχεδόν δύο χρόνια μετά, υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., υποστηρίζουν στον «Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής», ότι δεν έχει υπάρξει καμία δικαστική εξέλιξη στην υπόθεση, και δεν έχουν εκδοθεί εντάλματα σύλληψης των εμπλεκομένων.
«Ζητούσαν 50% ποσοστό»
Οπως περιγράφεται στη δικογραφία που έχουν σχηματίσει αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., μέλη της συγκεκριμένης ομάδας εκβίαζαν και απειλούσαν οδηγούς ταξί, ζητούσαν 50% ποσοστό από τα κόμιστρα συναδέλφων τους, τα οποία προέρχονταν από τις περιηγήσεις ξένων τουριστών στα αξιοθέατα της Αττικής. «Επαιρναν από το… χέρι τους τουρίστες και τους επιβίβαζαν σε ταξί, που οι οδηγοί τους είχαν υποκύψει στις απαιτήσεις τους για απόδοση ποσοστού από το κόμιστρο. Απείλησαν και μήνυσαν αστυνομικό για να τον εκφοβίσουν, προκειμένου να μην κάνει τη δουλειά του» αναφέρουν χαρακτηριστικά υψηλόβαθμοι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ..
Μέλη του Δ.Σ του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής κατέθεσαν ότι τουλάχιστον τέσσερις από τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση, επιβίβαζαν ή κατηύθυναν, τουρίστες που αποβιβάζονταν από κρουαζερόπλοια, σε συγκεκριμένους οδηγούς ταξί, ενώ υπήρχαν έγγραφες καταγγελίες ότι απαιτούσαν χρήματα γι αυτή την επιλεκτική «επιβίβαση».
Αστυνομικοί της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής που εξετάστηκαν από συναδέλφους τους, κατέθεσαν ότι είχαν δεχθεί μεγάλο αριθμό προφορικών καταγγελιών, πως έξι από τους εμπλεκόμενους, απαιτούσαν χρήματα από οδηγούς ταξί. Κατέθεσαν επίσης, περιστατικό μήνυσης σε βάρος αστυνομικού της Τροχαίας, προκειμένου να τον εκφοβίσουν ώστε να μην «εκτελεί το έργο» του, την ύποπτη συμπεριφορά υπαλλήλου του ΟΛΠ, ο οποίος δεν τηρούσε της σειρά προτεραιότητας για συγκεκριμένους αυτοκινητιστές.
Υπάλληλοι του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς κατέθεσαν ότι μία ομάδα 30-50 επαγγελματιών οδηγών, καταβάλει στο «στενό πυρήνα», χρήματα ως προμήθεια για την παραλαβή τουριστών από τα κρουαζερόπλοια, ενώ όσοι δεν το κάνουν απομακρύνονται με «ύβρεις, απειλές και κάποιες φορές και με χειροδικίες».
“Αυξημένης σωματικής διάπλασης”
Οι αξιωματικοί του τμήματος Δίωξης Εκβιαστών της Ασφάλειας Αττικής προσέγγισαν άλλους αυτοκινητιστές που δεν συμπεριλαμβάνονταν στην έγγραφη καταγγελία της δικογραφίας, και πήγαιναν στο λιμάνι του Πειραιά και στη θέση «Καρβουνιάρικα» της Ακτής Ξαβερίου για την επιβίβαση ξένων τουριστών. Τουλάχιστον επτά αυτοκινητιστές κατέθεσαν ότι οι εμπλεκόμενοι έχουν συγκροτήσει εγκληματική ομάδα, η οποία από το 2004 (καλοκαίρι Ολυμπιακών Αγώνων), εισέπραττε χρήματα από άλλους αυτοκινητιστές, προκειμένου να κατευθύνουν τους τουρίστες στα δικά τους οχήματα. Μερικοί καταθέτουν με λεπτομέρειες τη μεθοδολογία δράσης και την «πιεστική» χρησιμοποίηση έξι ατόμων αυξημένης σωματικής διάπλασης για την κάμψη των όποιων αντιστάσεων.
Θύματα της συγκεκριμένης ομάδας, καταθέτουν ότι κατέβαλλαν χρήματα, που σε μερικές περιπτώσεις έφθανε και το 50%. Το ποσοστό εξαρτώντας από το ύψος του κομίστρου και την χρονική περίοδο που ο αυτοκινητιστής περιηγούσε τους τουρίστες σε αξιοθέατα. Καταθέτουν επίσης, ότι πολλά από τα θύματα δεν καταγγέλλουν τους εκβιασμούς, είτε από φόβο, είτε επειδή και οι ίδιοι έχουν οικονομικά οφέλη στην παρούσα οικονομική κατάσταση της χώρας.
Οδηγός ταξί, καταθέτει ότι ο 66χρονος «αρχηγός» χρησιμοποιεί ως… σωματοφύλακες, έξι σωματώδης συναδέλφους του, ενώ κατά καιρούς ακόμη και μέλη της ομάδας του, του έχουν δώσει χρήματα. Ο ίδιος μάρτυρας περιγράφει στην κατάθεσή του βίαια περιστατικά σε βάρος του, επιβεβαιώνει την κατάθεση υπαστυνόμου σχετική με την ύποπτη συμπεριφορά υπαλλήλου του ΟΛΠ, υπεύθυνου για την τήρηση προτεραιότητας στην πιάτσα των ταξί. Αλλος αυτοκινητιστής καταθέτει ότι ο «Βαραβάς», ο «Αμερικάνος» και ένα ακόμη άτομο χρησιμοποιούνται από την «Μπουμπουλού» ως… μπράβοι προκειμένου ο τελευταίος να διώχνει του αυτοκινητιστές που θέλουν να παραλάβουν τουρίστες, εάν αυτοί δεν είναι «της αρέσκειάς του ή δεν του αποδίδουν την ανάλογη προμήθεια».
Ο ίδιος οδηγός καταθέτει ότι υπήρξε θύμα τους, δίνοντας χρήματα στην ομάδα από το 2004 έως το 2008. Ιδιοκτήτης καταστήματος Λαϊκής Τέχνης στην Ακρόπολη, αποδέκτης τουριστών που αποβιβάζονται από κρουαζερόπλοια στην Ακτή Ξαβερίου, καταθέτει ότι, από συζητήσεις με αυτοκινητιστές γνωρίζει ότι άτομο με το ψευδώνυμο «Μπουμπουλού» συντονίζει εκβιαστική ομάδα που παίρνει χρήματα από άλλους αυτοκινητιστές. Ο ίδιος καταστηματάρχης καταθέτει ότι η ίδια ομάδα λαμβάνει «προμήθεια» ακόμη και από καταστήματα της Ακρόπολης, αλλά και από άλλες περιοχές, όταν σε αυτά πραγματοποιούνται αγορές από τουρίστες που μεταφέρονται από ταξί της εγκληματικής ομάδας. Μάλιστα, αναφέρει ότι κατά το παρελθόν και ο ίδιος είχε απειληθεί από την «ομάδα» για να δώσει χρήματα.
Διεθνές αντίκτυπο.
Στελέχη του ΟΛΠ, υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε, διότι στον Πειραιά κάποιοι αυτοκινητιστές που δημιούργησαν δικό τους σωματείο και αποσχίστηκαν από τον ΣΑΤΑ, αρνήθηκαν να μπουν στον χώρο αναμονής των ταξί που λειτουργούσε, ενώ ζήτησαν να μπουν δύο δικοί τους υπάλληλοι για τον έλεγχο της προτεραιότητας των αυτοκινητιστών, κάτι που δεν έγινε δεκτό.
Η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας με παλιότερη επιστολή της προς τον ΟΛΠ έκανε λόγο για απαράδεκτη κατάσταση των ταξί στον επιβατηγό σταθμό Ξαβερίου κατά την παραλαβή τουριστών.
Ο ΣΑΤΑ κατήγγειλε ότι «το νεοϊδρυθέν σωματείο του Πειραιά λειτουργεί ως ”λιμάνι παρανομίας” για όσους εκδιώχθηκαν από το ΣΑΤΑ λόγω συνεχόμενων πειθαρχικών παραπτωμάτων. Για όλα αυτά υπάρχουν και οι ανάλογες αποδείξεις. Πως λοιπόν ένα σωματείο θα υπηρετεί την νομιμότητα όταν οι διοικούντες είναι πρωταθλητές της παρανομίας; Όταν αποδεδειγμένα στο παρελθόν έχουν υποπέσει σε σωρεία παραβάσεων και έχουν τιμωρηθεί γι αυτές; Η δράση των ”παιδιών του λιμανιού” έχει περάσει τα ελληνικά σύνορα, δείγμα ”της σωστής δουλειάς” που γίνεται» επεσήμαινε ο ΣΑΤΑ. Η άλλη πλευρά έκανε λόγο για «διώξεις αυτοκινητιστών που είναι μέλη ή επιθυμούν να γίνουν μέλη στου ΣΙΤΑΠ», ενώ είχαν καταγγείλει το ΣΑΤΑ «για αλαζονική και μονοπωλιακή συμπεριφορά».
Το γερμανικό κανάλι ZDF, πριν από κάποιους μήνες, είχε εκτενέστατο ρεπορτάζ για τον τρόπο που οι Ελληνες ταξιτζήδες στο λιμάνι του Πειραιά υπερχρεώνουν τους πελάτες τους. Συνέστησε μάλιστα ιδιαίτερη προσοχή στους Γερμανούς τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι οι οδηγοί ταξί χρησιμοποιούν και την τεχνολογία για να πετύχουν το σκοπό τους.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής