Εφετείο Σύρου: Σε δεύτερο βαθμό η δίκη για το θανάσιμο τραυματισμό του 10χρονου Μιχάλη Πασχαλάκη ενώ έκανε θαλάσσια σπορ

Οι κατηγορούμενοι υπεύθυνοι των θαλασσίων σπορ στο Καλό Λιβάδι Μυκόνου, καταδικάστηκαν από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Αιγαίου, σε ποινές κάθειρξης έως 7 ετών, με ανασταλτική ισχύ, ενόψει του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου

Στο εδώλιο του Πενταμελούς Εφετείου Σύρου θα παρακαθίσουν εκ νέου οι τρεις καταδικασθέντες – ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου, ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης με τα ταχύπλοα και η υπεύθυνη ασφαλείας κατά το νόμο της επιχείρησης – σε πρώτο βαθμό από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Αιγαίου, για το θανάσιμο τραυματισμό το 2014, του τότε 10χρονου Μιχάλη Πασχαλάκη, στο Καλό Λιβάδι Μυκόνου ενώ έκανε θαλάσσια σπορ.

Σε πρώτο βαθμό το Δικαστήριο κήρυξε όλους τους κατηγορούμενους ενόχους για το αδίκημα της διατάραξης υδάτινης συγκοινωνίας από πρόθεση, από το οποίο προέκυψε κίνδυνος για ανθρώπους και επήλθε ο θάνατος του 10χρονου Μιχάλη Πασχαλάκη. Η υπεράσπιση άσκησε άμεσα έφεση, με ανασταλτικό χαρακτήρας στην ποινή τους μέχρι την εκδίκαση σε δεύτερο βαθμό.

Οι ποινές που είχαν επιβληθεί από το Πρωτοβάθμιο Δικαστήριο προέβλεπαν κάθειρξη 6 ετών για τον χειριστή, 7 ετών για τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης και 5 ετών για την υπεύθυνη ασφαλείας, ενώ και στους τρεις επιβλήθηκε ποινή τριετούς στέρησης των πολιτικών τους δικαιωμάτων, καθώς κατά την ακροαματική διαδικασία διαπιστώθηκαν εγκληματικές παραλείψεις από την επιχείρηση, η οποία λειτουργούσε χωρίς άδεια στην πλέον πολυσύχναστη παραλία Καλό Λιβάδι ,της Μυκόνου .

Όπως καταγράφηκε στην απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Αιγαίου εκτός από την έλλειψη νόμιμης άδειας προέκυψε σωρεία άλλων παραβάσεων, καθώς το ταχύπλοο, που προκάλεσε τον θανάσιμο τραυματισμό του ανηλίκου, οδηγούσε χειριστής, χωρίς το προβλεπόμενο εκ του νόμου δίπλωμα προπονητή θαλασσίου σκι, δεν υπήρχε στο σκάφος ο προβλεπόμενος εκ του νόμου «παρατηρητής», ο οποίος παρακολουθεί τα ελκόμενα φουσκωτά και καθοδηγεί τον οδηγό, οι καιρικές συνθήκες ήταν δυσμενείς και εντελώς ακατάλληλες για τη διενέργεια του θαλάσσιου αυτού παιχνιδιού, καθώς και ο υπεύθυνος ασφάλειας, απουσίαζε από τη θέση του. Επίσης το μοιραίο πνευστό μέσο αναψυχής (φουσκωτό παιχνίδι) δεν είχε λάβει άδεια από το Υπουργείο Ναυτιλίας και δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθεί, ενώ και ταα σωσίβια ήταν ακατάλληλα, και το σκοινί που τραβούσε τα φουσκωτά παιχνίδια είχε μήκος διπλάσιο από το ανώτατο επιτρεπτό, ενώ ο χειριστής του σκάφους έκανε επικίνδυνους ελιγμούς. Επίσης το ταχύπλοο δεν είχε, ως όφειλε, κανένα μέσο επικοινωνίας με την επιχείρηση και την ξηρά και η επιχείρηση δεν διέθετε ναυαγοσωστική λέμβο.

Η ίδρυση του Safe Water Sports από τον Παναγιώτης Πασχαλάκη

Την επόμενη χρονιά το 2015, ο Παναγιώτης Πασχαλάκης, πατέρας του 10χρονου, ίδρυσε τον μη κερδοσκοπικό Οργανισμό, “Safe Water Sports”, με στόχο την πρόληψη των θαλάσσιων ατυχημάτων και πνιγμών. Σε κοινή πρωτοβουλία του Οργανισμού με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, θεσπίστηκε η 11η Μαΐου ως Εθνική Ημέρα πρόληψης θαλάσσιων ατυχημάτων και πνιγμών.  Μεταξύ των αποτελεσμάτων της δράσης του Οργανισμού είναι η λειτουργία όλων των επιχειρήσεων θαλασσίων σπορ και μέσων αναψυχής με νόμιμη άδεια, η αύξηση κατά 30% του αριθμού ναυαγοσωστών στις παραλίες και η πλήρωση των θέσεων από 50% σε 80%, καθώς και ο πενταπλασιασμός των ελέγχων που γίνονται από το Λιμενικό, φτάνουν τους 15.000 ετησίως, χάρη στο Πληροφοριακό Σύστημα δωρεά του Οργανισμού Safe Water Sports.