Εφετείο Αιγαίου: Ένοχοι οι κατηγορούμενοι της επιχείρησης θαλασσίων σπορ, για το θάνατο του Μιχάλη Πασχαλάκη στη Μύκονο

Ποινές κάθειρξης άκουσαν ο ιδιοκτήτη επιχείρησης θαλασσίων σπορ στο Καλό Λιβάρι Μυκόνου, η κόρη του κατ’ ανάθεση εκπροσώπου και ο χειριστής του ταχύπλοου σκάφους  που τραβούσε το φουσκωτό πάνω στο οποίο είχε επιβιβαστεί ο -τότε – 10χρονος Μιχάλης Πασχαλάκης

Ένοχους έκρινε το Πενταμελές Εφετείο Αιγαίου τους κατηγορούμενου και επέβαλε ποινές κάθειρξης πέντε χρόνια στον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, στην κόρη του κατ ανάθεση εκπρόσωπο της επιχείρησης τρία χρόνια φυλάκιση και τέσσερα χρόνια κάθειρξη, επέβαλε στον χειριστή του σκάφους για το κακούργημα της θανατηφόρου έκθεσης, που είχε ως αποτέλεσμα να τραυματισθεί θανάσιμα (11/08 2014) ο -τότε-  10χρονος Μιχάλης Πασχαλάκης , στο Κάλο Λιβάδι Μύκονου,  ενώ έπαιζε στα θαλάσσια σπορ.

Σύμφωνα με το νέο Ποινικό Κώδικα, που ψηφίστηκαν επί ΣΎΡΙΖΑ, ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης, θα εκτίσει την στερητική της ελευθερίας ποινή του κατ οίκον, καθώς έχει συμπληρώσει το 70ο έτος της ηλικίας του, ενώ οι άλλοι δύο κατηγορούμενοι, έλαβαν αναστολή της ποινής.

Ο πληρεξούσιος νομικός συμπαραστάτης της οικογένειας Πασχαλάκη, Μιχάλης Δημητρακόπουλος μετά την ολοκλήρωση της δίκης, ανέφερε σε δήλωσή του, «Η απόφαση του Εφετείου Αιγαίου είναι σταθμός για τα ποινικά χρονικά της χώρας, γιατί πλέον όσοι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θαλάσσιων σπορ δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις για ασφαλή εκτέλεση αυτών των δραστηριοτήτων και αιτιωδώς για το λόγο αυτό προκαλείται θάνατος, θα τιμωρούνται για κακουργηματική έκθεση και όχι για πλημμεληματική ανθρωποκτονία από αμέλεια».

Ο Παναγιώτης Πασχαλάκης, πατέρας του -τότε – 10χρονου θύματος Μιχαήλ Πασχαλάκη, και ιδρυτής του Safe Water Sports δήλωσε, «Η σημερινή απόφαση είναι μια δικαίωση του 7χρονου αγώνας μας για να αποδοθεί δικαιοσύνη. Αλλά και μια σαφής προειδοποίηση για όλους όσους καταπατούν συστηματικά τα μέτρα ασφαλείας, ότι τα εγκλήματα πλέον θα τιμωρούνται.»

Τον Ιούνιο του 2019 στο πρωτόδικο Δικαστήριο οι κατηγορούμενοι  – ο χειριστής του μοιραίου σκάφους, ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης, και η συνιδιοκτήτρια και κατά το νόμο υπεύθυνη ασφαλείας- καταδικάστηκαν σε κάθειρξη πέντε έως επτά ετών.