«Δεκατέσσερα χρόνια και 380.000χλμ αργότερα.. Πέρασε από φωτιές και κατάφερε να σωθούν όλες οι ψυχές που κουβάλησε»

Μια ανομολόγητη μαρτυρία – όπως εκατοντάδες από όσους έζησαν και όσους βρέθηκαν- εκείνο το απόγευμα της 23ης Ιουλίου 2018, στις περιοχές της Ανατολική Αττικής

Ένα από τα χιλιάδες περιπολικά της Άμεσης Δράσης σε όλη την επικράτεια, που έχει τη δική του .. ιστορία *

«Πριν δύο χρόνια, ήρθε στο μαγαζί για βελτίωση ένα Skoda Octavia GT 1.8T 20V. Ο φίλος που το έφερε είχε αρχίσει μόλις να το συμμαζεύει, μιας κι η μέχρι τότε κατάσταση του αυτοκινήτου δεν ήταν καλή. Χρειαζόταν επισκευές, ευτυχώς όμως ο κινητήρας άντεχε. Με μικρά βήματα, κάνοντας λίστα προβλημάτων και αλλάζοντας ένα-ένα όλα τα απαραίτητα ανταλλακτικά, έγινε υγιές και έτοιμο για tuning.

Η έκδοση GT, πολύ επιτυχημένη και με τεράστιες πωλήσεις για την εποχή της, δεν ήταν ποτέ επίσημη έκδοση της Skoda κυκλοφόρησε στην Ελλάδα, για εμπορικούς λόγους, ώστε να μπορεί να στέκεται το παλιό αυτό μοντέλο δίπλα στο πρωτοεμφανιζόμενο Skoda Octavia 5 RS 2.0TFSI, με 200 ίππους. Μέσα του κρυβόταν ένας κινητήρας 1800 κυβικών turbo, 150 ίππων (με κωδικό AUM). Η αύξηση ισχύος γινόταν μέσω προγράμματος στον εγκεφάλου, μετά «βαφτιζόταν» GT193 και έπαιρνε το αντίστοιχο αυτοκόλλητο. Οι αναρτήσεις, η αεροτομή και το body kit από RS συμπλήρωναν την εικόνα του μοντέλου. Στα χαρτιά, το ένα είχε τιμή πώλησης στα €19.000 με 193 ίππους και το δεύτερο ξεκινούσε από €26.000 με 200 ίππους. Δελεαστικότατο.

Δεκατέσσερα χρόνια και 380.000χλμ αργότερα, ένα ακόμα έφτασε στα χέρια μας

Πρόγραμμα 1ου σταδίου για βενζίνη 95 οκτανίων στο δυναμόμετρό, με ασφαλείς ρυθμίσεις ώστε η ισχύς να είναι σταθερή, επαναλαμβανόμενη κι αξιόπιστη. Στο δρόμο πολύ ευχάριστο και γρηγορότερο από τα υπόλοιπα αντίστοιχα σε «υπηρεσία». Ήταν σίγουρα το «υγιέστερο» της Άμεσου Δράσης μετά τη φροντίδα που είχε δείξει το πλήρωμά του.
Το απόγευμα της 23 Ιουλίου 2018 ακούσαμε από το μαγαζί σειρήνες στη Λεωφόρο Μαραθώνος. Ταυτόχρονα άρχισε να φαίνεται καπνός προς την Εύβοια, τον βλέπαμε καθαρά από τη Παλλήνη. Μέσα στη σύγχυση κανένας δε μπορούσε να καταλάβει τι συμβαίνει, γιατί μέχρι εκείνη τη στιγμή βλέπαμε καπνό να έρχεται από τη φωτιά στη Κινέττα, σαν μαύρο σύννεφο δίπλα στον Υμηττό. Ήταν η μεγάλη πυρκαγιά που ξεκίνησε από το Νταού Πεντέλης και επεκτάθηκε στη Ραφήνα, το Νέο Βουτζά και το Μάτι.

Μέσα σε λίγα λεπτά τα τηλεφωνικά κέντρα της Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδας και της Ελληνική Αστυνομία κατακλύστηκαν από ανθρώπους που καλούσαν σε βοήθεια. Γονείς με παιδιά, παππούδες και γιαγιάδες με εγγόνια που ήταν στα σπίτια τους κι έβλεπαν τον κίνδυνο να πλησιάζει. Ήταν νωρίς το απόγευμα κι οι περισσότεροι γονείς έλειπαν στις δουλειές τους, έχοντας αφήσει την υπόλοιπη οικογένεια στο σπίτι. Με τους πολύ δυνατούς ανέμους (12BR έφτασαν) η φωτιά προχώρησε γρηγορότερα από ότι μπορούσε να φανταστεί κανείς. Όλοι ήθελαν κάποιο να τους σώσει. Στις περισσότερες κλήσεις ήταν αδύνατο να υπάρχει άμεση ανταπόκριση. Οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής είχαν συγκεντρωθεί 100 χιλιόμετρα μακριά, πολεμώντας στα #Γεράνεια.
Στην περιοχή πρωτοέσπευσαν τρία περιπολικά της Άμεσης Δράσης. Το ένα από αυτά, «γνωστό» μας.

Παρόλο που οι αστυνομικοί δεν είναι διασώστες, άρχισαν να μεταφέρουν κόσμο που κινδύνευε, από τα σπίτια τους, για να τους σώσουν. Γιατί μόλις κόπηκε το ρεύμα στην περιοχή κανένας κάτοικος δε μπορούσε να ανοίξει τις ηλεκτρικές γκαραζόπορτες – όλοι έμειναν απρόσμενα χωρίς αυτοκίνητο. Έξι κάθε φορά, συν δυο το πλήρωμα: Οκτώ μέσα σε ένα αμάξι για πέντε. Και ξανά, πάνω και κάτω, φόρτωμα ξεφόρτωμα. Όσο περισσότεροι να μπορέσουν να σωθούν. Τριάντα δύο ψυχές γλύτωσαν την κόλαση μόνο και μόνο από το ένα, αυτό, αυτοκίνητο.

Κλιματισμός γυρισμένος στην ανακύκλωση, ώστε να μην φέρνει μέσα τον καπνό που τους περιτριγύριζε. Ο κόσμος γύρω τους να φλέγεται όλο και περισσότερο. Κορμοί δέντρων και ξύλινοι στύλοι πέφτουν και αποκόπτουν τους δρόμους διαφυγής. Τόσο που άρχισαν να χρησιμοποιούν GPS για να βρουν εναλλακτικές οδούς. Καθώς η πυρκαγιά φούντωσε και έκλεισε εντελώς η πρόσβαση, οι λιγοστές ελπίδες διάσωσης για τους παγιδευμένους έπεσαν στη Πυροσβεστική. Για πολλούς η διάσωση ήταν αδύνατη, αλλά έπρεπε κάποιος να τους εμψυχώσει ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα.
Τα τηλεφωνήματα για βοήθεια ήταν η τελευταία φορά που τους άκουγε κανείς. Όσοι ήταν σε υπηρεσία στα τηλεφωνικά κέντρα θα θυμούνται τις κλήσεις για πάντα. 102 άνθρωποι πέθαναν στη φωτιά και 172 τραυματίστηκαν. Από 6μηνών έως 93 ετών. H #πυρκαγιά ήταν η φονικότερη στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους και η δεύτερη πιο φονική πυρκαγιά παγκοσμίως στον 21ο αιώνα.

Το Octavia κατάφερε να μεταφέρει όλους όσους μπήκαν μέσα του μακριά από τον κίνδυνο. Ανέβηκε, κατέβηκε, πέρασε από καπνούς και φωτιές και τα κατάφερε: σώθηκαν όλες οι ψυχές που κουβάλησε. Μαζί με το πλήρωμα του, τους κράτησε όλους ζωντανούς. Ήταν ένα από τα πολλά ανορθόδοξα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για διάσωση, παρότι δεν τους ζητήθηκε, ελλείψει άλλης δυνατότητας σωτηρίας. Στάθηκε όρθιο, χάρη στην αγάπη που του είχαν δείξει οι άνθρωποί του και τους έβγαλε ασπροπρόσωπους. Μαζί με όλους όσους βοήθησαν στη διάσωση τη δύσκολη στιγμή: από τους ψαράδες με τα καΐκια που έτρεξαν να σώσουν τους παγιδευμένους στη παραλία, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή , την Πυροσβεστική και τους ίδιους τους περίοικους.

Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε ποιοι ήταν σε βάρδια, εκείνη την ημέρα, αλλά αν ποτέ τους δούμε θα τους πούμε ένα μεγάλο “Ευχαριστώ” κι ένα “Μπράβο”. Όπως είπαμε στη βάρδια που το φρόντιζε, είναι φίλοι μας, από τους οποίους μάθαμε αυτή την ιστορία. Μαζί και σε όλους όσους βοήθησαν να σωθούν ζωές από τη φωτιά.
Όσο για το αυτοκίνητο, δυστυχώς βρίσκεται παρατημένο, σε ακινησία, λόγω μηχανολογικών προβλημάτων στη μετάδοση. Η ηλικία και τα χιλιόμετρά του κάνουν το κόστος επισκευής για το Σώμα ασύμφορο κι έτσι, το πιθανότερο είναι να γίνει ανταλλακτικά για να εξοπλίσει τον υπόλοιπο στόλο».
_______________________________________________

* όπως έχει μεταφερθεί από την “Etuners” με αφορά σε γεγονότα και πραγματικές καταστάσεις