Αλμυρός, Βόλου: Οκταπλάσια η ισχύς έντασης του “χαλιού” στο λούνα παρκ, που προκάλεσε το θάνατο της 14άχρονης μαθήτριας

Επιστολή της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Βόλου σχετικά με την ασφαλή λειτουργία και το καθεστώς αδειοδότησης των λούνα παρκ, μετά το δυστύχημα.

Στο συμπέρασμα ότι το μοιραίο «χαλί» του λούνα παρκ στο παζάρι της Βρύναινας, Αλμυρού Μαγνησίας, από το οποίο εκτινάχθηκε (30/08) το σώμα της 14άχρονης μαθήτριας Σ.Χ. η οποία και έχασε τη ζωή της, ήταν ισχύος  123 ίππων -αντί των 15 HP, όπως προβέλεται-σύμφωνα με την άδεια που είχε χορηγηθεί από τις Αρχές, προκύπτει από την πραγματογνωμοσύνη που έχει διαβιβαστεί στης  Δικαιοσύνη.Όπως διακριβώθηκε, η ανήλικη η οποια επέβαινε στο ηλεκτροκίνητο παιχνίδι, κατά τη διάρκεια περιστροφών τού, εκτινάχτηκε σε απόσταση περίπου 11 μέτρων, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό της.

Σύμφωνα με το magnesianews.gr, η άδεια είχε εκδουσα Αρχή το Δήμο Αλμυρού,  ενώ προβλέπεται η έκδοσή της, από το Υπουργείο Ανάπτυξης και τη Γ.Γ. Βιομηχανίας. Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Βόλου, διαβίβασε (27/09) επιστολή στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, με αποδέκτη όλους τους Δήμους .

Στην επιστολή που υπογράφει η Αντισαγγελέας Πρωτοδικών Βόλου, ζητά τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας για το τραγικό δυστύχημα. Οπως σημειώνεται, διαπιστώθηκε ότι η ιδιοκτήτρια του λούνα παρκ, με τα 16παιχνόδια, είχε εφοδιαστεί με άδεια προσωρινής εγκατάστασης και λειτουργίας ψυχαγωγικής παιδειάς «Λούνα Παρκ» από τον Δήμο Αλμυρού, προσκομίζοντας βεβαίωση ιδιώτη διπλωματούχου ηλεκτρολόγου μηχανικού. Στο έγγραφο αποτυπώνεται ότι η συνολική ισχύς των εγκατεστημένων 16 παιχνιδιών, είναι μικρότερη από 15 ίππους (15 HP) και επομένως ως μηχανολογική εγκατάσταση τέτοιας ισχύος δεν υποχρεούτο σε προσκόμιση άδειας του Υπουργείο Ανάπτυξης (Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας)- όπως προβλέπεται απο τις διατάξεις του άρθρου 2 του Α.Ν/ 207/1967, σύμφωνα με τις οποίες απαλλάσσονται της υποχρέωσης εφοδιασμού αδείας δια αποφάσεως του Υπουργείου, οι κάτοχοι βιομηχανικών ή βιοτεχνικών επιχειρήσεων που διαθέτουν μηχανολογικές εγκαταστάσεις μέχρι και 15 HP, σε όλη την Ελληνική επικράτεια (πλην της περιοχής τέως Διοικήσεων Πρωτευούσης, όπου δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους 10 HP).

Στην επιστολή της Εισαγγελίας Βόλου αναφέρεται ότι κατόπιν διενέργειας ηλεκτρολογικής πραγματογνωμοσύνης από διορισθέντα διπλωματούχο ηλεκτρολόγο μηχανικό (μέλος του ΤΕΕ), διαπιστώθηκε ότι η ισχύς και μόνον του συγκεκριμένου εγκατεστημένου ηλεκτροκίνητου περιστρεφόμενου παιγνίου («χαλί»), ανέρχεται σε 92,3 kW, ήτοι σε 92,3/0,75=123,06 HP, ενώ εκτιμάται ότι πολλά από τα υπόλοιπα παίγνια του εκ λόγω λούνα παρκ, όπως το σύστημα μεγάλης παλινδρομικής αιώρας («καράβι») ή το ηλεκτροκίνητο περιστρεφόμενο παίγνιο («ταψί»), είναι μεγαλύτερης ισχύος από 15 HP. «Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα προαναφερόμενα, το συγκεκριμένο λούνα παρκ αποτελεί μηχανολογική εγκατάσταση, υπερβαίνουσα συνολικά τους 15 HP και για το λόγο αυτό, όφειλε να έχει εφοδιαστεί με άδεια του Υπουργείου Ανάπτυξης, κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 του Α.Ν/ 207/1967».

Για την πρόληψη ατυχημάτων στους χώρους εγκατάστασης λούνα παρκ, η Ααντεισαγγελέας ζητά από την Περιφέρεια Θεσσαλίας να διαβιβάσει την επιστολή σε όλους τους Δήμους των τεσσάρων νομών, στους οποίους συστήνει κάθε φορά που προτίθενται να αδειοδοτήσουν εγκαταστάσεις λούνα παρκ σε χώρους εμποροπανήγυρης, δια των Τεχνικών τους Υπηρεσιών να προβαίνουν σε ελέγχους, τόσο του συγκεκριμένου λούνα παρκ (που εξακολουθεί να δραστηριοποιείται ακόμη και σήμερα σε Δήμους της Περιφέρειας Θεσσαλίας), όσο και οποιουδήποτε λούνα παρκ αιτείται τη χορήγηση άδειας λειτουργίας, εντός τω ορίων της περιφέρειάς τους.

«Πριν τη χορήγηση της σχετικής άδειας, να διαπιστώνεται από τις Τεχνικές Υπηρεσίες των ιδίων Δήμων, αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις ασφαλούς λειτουργίας του εκάστοτε λούνα παρκ (ήτοι η καταλληλότητα των κατασκευών, η ασφάλεια και η συντήρηση των ηλεκτροκίνητων παιγνίων και η τήρηση των απαιτούμενων μέτρων ασφαλείας) και να μην αρκούνται στην προσκόμιση σχετικών βεβαιώσεων από ιδιώτες μηχανικούς – εντολοδόχους του αιτούντος τη χορήγηση άδειας λειτουργίας λούνα παρκ, προκειμένου – κατά την κρίση τους – να μη χορηγείται η σχετικά άδεια σε εγκαταστάσεις λούνα παρκ που δεν πληρούν στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας και να αποτρέπονται, στο μέτρο των δυνατοτήτων του εκάστοτε Δήμου, η έκθεση σε κίνδυνο της σωματικής ακεραιότητας και της ίδιας της ζωής των παιδιών που ψυχαγωγούνται στους χώρους αυτούς και των ενηλίκων που τα συνοδεύουν, δημοτών τους και επισκεπτών», καταλήγει η επιστολή με αποδέκτη τους Δήμους.