Τέμπη: Στον Εισαγγελέα ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ στο σταθμό της Λάρισας

Ενώπιον του Εισαγγελέα Λάρισας αναμένεται να οδηγηθεί ο 59χρονος σταθμάρχης Βασίλης Σ., ως υπαίτιος για το σιδηροδρομικό πολύνεκρο δυστύχημα που προκάλεσε στα Τέμπη

Σε βάρος του 59ψρονου σταθμάρχη Λάρισας, έχουν ασκηθεί Ποινικές Διώξεις, για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα ο θάνατος πολλών ατόμων (κακούργημα), για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.

Όπως διαπιστώθηκε η εμπειρία του 58χρονου ήταν ελάχιστη καθώς είχε αναλάβει τα καθήκοντα του σταθμάρχη πριν σχεδόν ένα μήνα (24/01) και ήταν η πρώτη του βάρδια μετά την σύντομη παραμονή του στο σταθμό της Καλαμπάκας ως βοηθός. Αρχικά φέρεται να υποστήριξε πως είχε γυρίσει κανονικά το κλειδί, δίνοντας εντολή για αλλαγή τροχιάς, προκειμένου οι αμαξοστοιχίες να κινηθούν στις σωστές κατευθύνσεις, όμως το σύστημα δεν λειτούργησε.

Το αρμόδιο κλιμάκιο της Τροχαίας Λάρισας πραγματοποίησε επιτόπιο έλεγχο, μαζί με εργαζόμενο, διαπιστώνοντας πως το σύστημα δεν είχε πρόβλημα και λειτουργούσε κανονικά.

Ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σ. ενώπιον του Εισαγγελέα Λάρισας κατά την διάρκεια της μαραθώνιας προανακριτικής του απολογίας το βράδυ της Τετάρτης (01/03-21.00), που διήρκεσε περίπου τέσσερις ώρες και αφού ζήτησε δικηγόρο, βρέθηκε να αποδέχεται την ευθύνη και να παραδέχεται την υπαιτιότητα του στο δυστύχημα  καθώς οδήγησε την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή της καθόδου προς Αθήνα, ένα λάθος το οποίο δεν διόρθωσε καθώς κατάλαβε τι είχε κάνει όταν ενημερώθηκε για τη φονική σύγκρουση, το βράδυ της Τρίτης (28/03-23.24)

Κατά την προανάκριση, και το ηχητικό αποδεικτικό υλικό της συνομιλίας του σταθμάρχη με τους δύο μηχανοδηγούς, ακούγεται να καθοδηγεί το επιβατικό τρένο IC62 σε σφοδρή σύγκρουση, με την εντολή να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή Θεσσαλονίκη- Αθήνα, στην οποία είχε κίνηση καθόδου η εμπορική αμαξοστοιχία. Όπως προέκυψε, η επιβατική αμαξοστοιχία και η εμπορική είχαν αντίρροπη κίνηση στην ίδια ράγα για περίπου 10-15 λεπτά διανύοντας μία απόσταση περίπου 25χλμ, χωρίς οι μηχανοδηγοί να έχουν σήμανση, μέχρι τη στιγμή της σύγκρουσης.

Το κόκκινο φωτόσημο δεν προκάλεσε ανησυχία στους δύο μηχανοδηγούς, καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί στο τμήμα της γραμμής. Σιδηροδρομικές πηγές, σημείωναν -μετά το δυστύχημα- ότι ο σταθμάρχης δεν αντιλήφθηκε ότι το IC62 μπήκε στην αντίθετη γραμμή, οπότε δεν υπήρχε πιθανότητα να διορθώσει το λάθος του στα λίγα λεπτά που απέμεναν.

Στη δικογραφία που έχει σχηματισθεί θα συμπεριληφθούν εκθέσεις εμπειρογνωμόνων, με την έρευνα να στρέφεται προς πάσα κατεύθυνση.