Ρομά “ψάρευαν” λογαριασμούς από ανυποψίαστους πολίτες- Συνολικά απέσπασαν πάνω από €6εκατομμύρια

Η εγκληματική οργάνωση των Ρομά, προέβαινε συστηματικά σε ηλεκτρονικές απάτες με τη μέθοδο «Phishing», και απέσπασε συνολικά ποσό άνω των έξι εκατομμυρίων ευρώ

Έκαιγαν €100 και αναρτούσαν τις φωτογραφίες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε επίδειξη πλούτου και καλής ζωής την οποία απολάμβαναν. Σε ένα από τα στιγμιότυπα που περιλαμβάνονται στη δικογραφία, νεαρό Ρομά με χαρτονομίσματα των €100 στα χέρια βάζει φωτιά με αναπτήρα και τα καίει. Είναι μόνο ένα από τα δεκάδες πειστήρια που έχουν εντοπίσει στο πλαίσιο της έρευνας οι ερευνητές της ΔΕΕ.

Με 24 συλλήψεις Ρομά, μεταξύ των οποίων και τρία αρχηγικά μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, και σχηματισμό δικογραφίας στην οποία περιλαμβάνονται ακόμα 155 άτομα, εξαρθρώθηκε από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος υπόθεση ηλεκτρονικής εξαπάτησης πολιτών  με πρόσχημα κρατικά επιδόματα.

Στο πλαίσιο της έρευνας, εξετάζεται επίσης η συμμετοχή και εμπλοκή για περισσότερους από 1.200 δικαιούχους τραπεζικών λογαριασμών οι οποίοι ως “μουλάρια-moneymules” συνέδραμαν τους Ρομά δράστες.

Όπως προέκυψε κατά την έρευνα, Ρομά μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, μέσα σε ένα χρόνο κατάφεραν να υφαρπάξουν από τους τραπεζικούς λογαριασμούς ανυποψίαστων πολίτων περισσότερα από έξι εκατομμύρια ευρώ, αδειάζοντας τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς. Τα θύματα είναι εκατοντάδες μεταξύ των οποίων διευθυντικά στελέχη εταιρειών, λογιστές και οικονομικοί διευθυντές.

Σύμφωνα με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος χαρακτηριστικό της δράσης των Ρομά είναι οι εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις και δεξιότητες που είχαν αναπτύξει αναφορικά με την κατασκευή και διαχείριση απατηλών σελίδων, καθώς και άριστη γνώση χειρισμού των συστημάτων ηλεκτρονικής τραπεζικής, ενώ για να επιτύχουν το σκοπό τους επεδείκνυαν ευελιξία και προσαρμοστικότητα, καθώς όπως προέκυψε ολοκλήρωναν τη δράση τους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από το χρόνο υποκλοπής των στοιχείων.

Τα Ρομά μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, προσέγγιζαν τα θύματα μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, και άλλοτε ως ενδιαφερόμενοι για την παροχή υπηρεσιών ή υποψήφιοι αγοραστές προϊόντων που εντόπιζαν σε διαδικτυακές αγγελίες και άλλοτε ως υπάλληλοι εταιρειών ή δημόσιων υπηρεσιών (ΔΕΔΔΗΕ, Εφορίας, υπάλληλοι Δήμων, λογιστές κ.λπ.), τους ανέφεραν ότι είναι δικαιούχοι επιστροφής επιδομάτων μεταξύ άλλων «marketpass», «fuelpass», «powerpass” κ.τ.λ.. και τους έπειθαν ότι θα λάβουν χρήματα στους λογαριασμούς τους.

Στη συνέχεια, με προφορική χειραγώγηση και ακολούθως με αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων μέσω απατηλών υπερσυνδέσμων (phishing links) που προσομοίαζαν σε μεγάλο βαθμό με τους αντίστοιχους των τραπεζικών ιδρυμάτων κατάφερναν να υποκλέψουν από τα θύματα της εξαπάτησης, τα διαπιστευτήρια εισόδου (username και password) στις καταθέσεις τους, και με  παράνομη πρόσβαση στους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς της τράπεζας στην οποία διατηρούσαν καταθέσεις (e-banking) αφαιρούσαν τα χρήματα που είχαν διαθέσιμα.