Πειραιάς: Διαφωνία Εισαγγελέα και ανακριτή για την προφυλάκιση ή μη του Θρασύβουλου Λυκουρέζου

Σε κατ’ οίκον περιορισμό ο 77άχρονος  Θρασύβουλος Λυκουρέζος, κατά δήλωσή του, χειριστης του ταχυπλόου, στο φονικό ναυάγιο της Αίγινας

IMG_6932-353x221

Με τη διαφωνία Εισαγγελέα και Ανακρίτριας, αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο 77άχρονος ο οποιος κατηγορείται ως υπαιτιος στο ναυτικό δυστύχημα, στην Αίγινα την περασμένη Τρίτη (16/08)

Οχτώ ώρες συνεχούς απολογίας για τον 77άχρονο (19/08-13.10 ολοκλήρωσε περι τις 22.15) ο οποιος αναχώρησε απο την Εισαγγελία Πειραιά για την οικια του, καθως του επεβλήθηκε κατ’ οίκον περιορισμός, μεχρι να ολοκληρωθεί η συνεδρίαση τις επόμενες ημέρες του Συμβουλιου Πλημμελειοδικών Πειραιά, οποτε και θα αποφασίσει για την τύχη του.

«Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου», φερεται μεταξυ αλλων  να αναφέρει στο απολογητικο του υπομνήματος ο 77άχρονος χειριστής του ταχύπλοου. Αρνείται τις μαρτυρίες  σε καταθέσεις αυτοπτων, ότι ενεργούσε επικίνδυνους ελιγμούς και ειχε αναπτυξει ταχύτητα.
Φερεται να ισχυριζεται, «Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής».

Ενω υποστηρίζει ότι «η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος «DUENDE» κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλαδή ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».

Ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος φέρεται επίσης να ισχυρίζεται ότι «είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα».

Στις αναφορές σε βάρος του οτι δε συνενδραμε στη βοήθεια των επιβατών του τουριστικού ταξί το οποίο διεμβολισε ενω οι 25επιβαινοντες ήταν στο θθαλασσα φερεται να ανέφερε ότι «είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο».