νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας- Τέλος στο “σβήσιμο” των κλήσεων

Αλλαγές προβλέπει το νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 με σκοπό τη μείωση των τροχαίων τα επόμενα χρόνια

Εγκρίθηκε σήμερα, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και σύμφωνα με τα “ΝΕΑ” προβλέπεται η μείωση των νεκρών και των βαριά τραυματιών από τροχαία έως και 50% μέχρι το 2030.

Το σχέδιο αποτελείται από οχτώ βασικούς πυλώνες:

  • Ολοκληρωμένος Νόμος Οδικής Ασφάλειας, με επικαιροποιημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
  • Αποτελεσματικό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων
  • Συστηματικότερη Επιτήρηση της Οδικής Ασφάλειας
  • Συνεκτικό Πρόγραμμα Βελτιώσεων στο Υπεραστικό Δίκτυο
  • Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων στις Πόλεις
  • Το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ήδη συγκροτηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
  • Συστηματική Δεκαετή Επικοινωνιακή Πολιτική Ευαισθητοποίησης του κοινού
  • Σύσταση Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας.

«Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς» υπογράμμισε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος και συμπλήρωσε «η παροχή καλής ποιότητας δεδομένων μέσα από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα εξασφαλίσει, ταυτόχρονα, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων της Πολιτείας».

Πιο αυστηρές ποινές για κάποιες παραβάσεις

Με το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα, χωρίς να αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας, αλλά το δίπλωμα του οδηγού. Ενώ έχει προβλεφθεί για κάποιες παραβάσεις, οι ποινές να είναι πιο αυστηρές με το νέο πλαίσιο.

  • Η υπέρβαση ταχύτητας,
  • Η μη χρήση κράνους και ζώνης,
  • Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
  • Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
  • Η αντιμετώπισης μετά το ατύχημα.

Παρελθόν το “σβήσιμο” των κλήσεων

Σημαντικές αλλαγές προβλέπονται και στη διαχείριση των κλήσεων οι οποίες επιδίδονται στους παραβάτες οδηγούς. Σύμφωνα με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας θα δημιουργηθεί και ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης παραβάσεων, με σκοπό τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων. Το κέντρο αυτό θα είναι συνδεδεμένο με όλες τις βάσεις δεδομένων τόσο στη ΓΓΠΣ ή στο υπουργείο Μεταφορών.

Κατά συνέπεια, η βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα, βάζοντας έτσι οριστικό τέλος στο “σβήσιμο” των κλήσεων, ενώ στόχος είναι ακόμα και οι κλήσεις που επιβάλλονται ερήμην του οδηγού να αποδίδονται άμεσα στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Οι παραβάτες οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν ηλεκτρονικά ή σε ΑΤΜ το πρόστιμο για την παράβασή τους, αλλά και να ενημερωθούν για τους πόντους ποινής που έχουν στο point system.