Το πολυδιαφημισμένο id.gov.gr και η προτροπή για έκδοση νέου τύπου ΔΑΤ για τους Έλληνες Πολίτες “καταρρέει” στις αδυναμίες του συστήματος που “κλείνει ραντεβού ενώ δε θα έπρεπε”
Πολίτες έχουν μπει στη διαδικασία να αντικαταστήσουν τα ΔΑΤ που κατέχουν με νέου τύπου, ωστόσο αρκετοί βρίσκονται σε δυσάρεστη θέση να μένουν με τα .. χαρτιά στο χέρι έξω από την πόρτα του γραφείου έκδοσης ταυτοτήτων στα ΤΑ της επικράτειας γιατί επέλεξαν να εξυπηρετηθούν σε Υπηρεσία, εκτός του μόνιμου τόπου διαμονής τους.
Πολίτης περιγράφει την βιωματική του εμπειρία (03/10), κατά την διαδικασία έκδοσης νέου τύπου ΔΑΤ, και δεν είναι ο μοναδικός. «Περί id.gov.gr και νέων ταυτοτήτων ο λόγος. Εκσυγχρονιστήκαμε και κλείνουμε ραντεβού online για να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες. Μάλιστα. Κλείνεις ραντεβού, σου έρχεται επιβεβαίωση για το ραντεβού, και νέα επιβεβαίωση δύο ώρες πριν το ραντεβού. Ξεκινάς εντυπωσιασμένος φθάνεις στο ΑΤ και σε περιμένει ψυχρολουσία!
– “Δυστυχώς δεν είχαμε τηλέφωνο να σας καλέσουμε να μην έρθετε”
– “Ναι το σύστημα έχει πρόβλημα, κλείνει ραντεβού ενώ δεν θα έπρεπε”
– “Ταυτότητα μπορείτε να βγάλετε μόνο στον τόπο μόνιμης διαμονής”
Εξηγείς ότι απευθύνθηκες στο ΑΤ που βρίσκεται στον Δήμο που έχεις τα εκλογικά σου δικαιώματα διότι εκτός των άλλων είναι αποκεντρωμένο και άρα όχι με τόσο φόρτο εργασίας.
Εξηγείς ότι στην ΥΑ του τόπου διαμονής σου δεν υπάρχουν ραντεβού μέχρι τέλους του χρόνου και ότι δεν έχουν ανοίξει τα ραντεβού του επόμενου έτους.
-“Ναι έχετε δίκιο αλλά δεν γίνεται“
Καλείς στην ΥΑ και θέτεις το ζήτημα.
– “Να μπαίνετε καθημερινά να ελέγχετε για ακυρώσεις. Δεν υπάρχουν ραντεβού.”
Κάπως έτσι η συζήτηση τελειώνει! Μένει μόνο η ταλαιπωρία που έκανες και τα περίπου 100χλμ μπρος πίσω για να διευκολυνθείς, να διευκολύνεις και τις Υπηρεσίες. H ψηφιακή διακυβέρνηση στα καλύτερά της»…
*NantiaReport.gr Σε άλλη περίπτωση- από αναφορά στο NantiaReport.gr- με επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας πολίτης, ο οποίος είχε αποφασίσει να εκδώσει νέο τύπου ΔΑΤ, δέχθηκε κλήση Αστυνομικού από το γραφείο έκδοσης Ταυτοτήτων του κεντρικότερου Τμήματος της Αθήνας, καθώς είχε ήδη προγραμματισμένο ραντεβού για το πρωί της επόμενης ημέρα.
Αφού ο Αστυνομικός αφού ρώτησε τη διεύθυνση μόνιμης διαμονής του πολίτη, τον ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης νέου τύπου ΔΑΤ στην Υπηρεσία – ενώ υπήρχε προγραμματισμένο και επιβεβαιωμένο ραντεβού μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος- καθώς ο τόπος μόνιμης διαμονής ήταν διαφορετικός από τη δηλωμένη διεύθυνση (ως Δημότης) και κατά συνέπεια δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί ,με προτροπή για επαναπρογραμματισμό νέου ραντεβού στο Τμήμα δηλωμένης μόνιμης διαμονής.
Προς επιβεβαίωση της ακύρωσης του ραντεβού το ηλεκτρονικό σύστημα του Τμήματος από το γραφείο έκδοσης ΔΑΤ, σε συνέχεια της τηλεφωνικής επικοινωνίας, απέστειλε ηλεκτρονικό μήνυμα (email) στον πολίτη, για ακύρωση του ραντεβού «Η ΟΔΟΣ… ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΜΑΣ. ΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΘΑ ΑΚΥΡΩΘΕΙ», ανέφερε το ηλεκτρονικό μήνυμα με θεματική καταχώριση «ΑΚΥΡΩΣΗ ΡΑΝΤΕΒΟΥ».
Σε σχετικό μεταγενέστερο επανέλγεχο ωστόσο, διαπιστώνεται ότι το σύστημα του id.gov.gr δεν έχει διαθέσιμες ημερομηνίες ραντεβού μέχρι τέλους του χρόνου ενώ δεν έχουν ανοίξει ούτε τα ραντεβού του επόμενου χρόνου . Υπομονή..