Σε κοινή ανακοίνωση των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη, ανακοινώνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής ανανέωσης για την άδεια κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου των κατόχων, μέσω του gov.gr
Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη Τάκη Θεοδωρικάκου και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, η αίτηση για την ανανέωση πραγματοποιείται με πολύ απλό τρόπο μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Μετακινήσεις».
Ο πολίτης θα μπορεί να συνδέεται με τους κωδικούς Taxisnet και να υποβάλλει την αίτηση ηλεκτρονικά στην αρμόδια υπηρεσία Τροχαίας του τόπου κατοικίας του. Μέσω της εφαρμογής, μπορεί να δει ηλεκτρονικά το σχετικό κόστος που ποικίλει ανάλογα με την ημερομηνία της τελευταίας ανανέωσης καθώς και να πληρώσει με ηλεκτρονικό παράβολο. Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας η βεβαίωση ανανέωσης άδειας κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου αποστέλλεται ηλεκτρονικά στο gov.gr στην θυρίδα του πολίτη. Ταυτόχρονα, ο κάτοχος της άδειας, θα λαμβάνει ενημέρωση με SMS και email για να παραλάβει ηλεκτρονικά τη βεβαίωση της ανανέωσης άδειας κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου με ενσωματωμένα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας (QR, Κωδικός ασφαλείας) από τη θυρίδα του στο Gov.gr.
Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος, στο πλαίσιο της συνάντησης που είχε, δήλωσε, «Η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας προχωρά. Ένα ακόμη
βήμα έγινε σήμερα σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η ανανέωση των αδειών μοτοποδηλάτων θα γίνεται πλέον ψηφιακά μέσω του gov.gr. Η εξέλιξη αυτή απελευθερώνει από την γραφειοκρατία σημαντικό αριθμό αστυνομικών, οι οποίοι θα επιστρέψουν στην κύρια αποστολή τους, την ασφάλεια των πολιτών».
Ενώ σε δήλωσή του ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ανέφερε, «Η ψηφιοποίηση της ανανέωσης άδειας κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου αποτελεί έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα της απλούστευσης των διαδικασιών μέσω της ψηφιοποίησής τους. Οι ψηφιακές υπηρεσίες παράγουν διπλή ωφέλεια: αφενός οι πολίτες εξοικονομούν εργατοώρες, αποφεύγοντας την αναμονή σε ουρές· και αφετέρου η Διοίκηση απαλλάσσεται από περιττή γραφειοκρατία. Με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία ώστε η Ελληνική Αστυνομία να ψηφιοποιήσει τις υπηρεσίες της προς τους πολίτες, διαθέτοντας τους ανθρώπινους και υλικούς της πόρους για την ενίσχυση της ασφάλειας».
Στο Μητρώο Μοτοποδηλάτων της Ελληνικής Αστυνομίας είναι καταχωρισμένες 1.419.923 ενεργές άδειες. Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Κέντρου Διαλειτουργικότητας και τις Ηλεκτρονικές Θυρίδες του gov.gr που έχουν αποδοθεί στις Υπηρεσίες της Τροχαίας, επιτυγχάνοντας έτσι την εξάλειψη της απαίτησης για φυσική παρουσία του πολίτη στις Υπηρεσίες της Τροχαίας. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την Ελληνική Αστυνομία, το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακή Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.