eΚλήτευση σε ποινικές υποθέσεις- Αποδέσμευση για αστυνομικό προσωπικό και Δικαστικοί υπάλληλοι

Με την ψηφιοποίηση των επιδόσεων αναμένεται να απελευθερωθεί περίπου το 1/3 του αστυνομικού προσωπικού, που απασχολείται στο πάρεργο, με αρχή απο την Εισαγγελία Αθηνών

Ψηφιοποίηση των επιδόσεων τριών ποινικών εγγράφων [ετησίως εκδίδονται περί τις 170.000] αναμένεται να αποδεσμεύσει περίπου το 1/3 του αστυνομικού προσωπικού, που απασχολείται στις επιδόσεις. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία απαιτούνται κατά μέσο όρο 670 αστυνομικοί την ημέρα αποκλειστικά για την επίδοση εγγράφων. Καθώς επίσης εξοικονομούνται ανθρώπινοι πόροι για τη Δημόσια Διοίκηση, με την αποδέσμευση σημαντικού ααριθμού και δικαστικών υπαλλήλων.

Ενδεικτικά το 2023, επιδόθηκαν σε πολίτες  1.193.257 έγγραφα ποινικής, αστικής, διοικητικής, στρατολογικής φύσεως.

Ηλεκτρονικά, μέσω του “gov.gr“, πραγματοποιούνται από σήμερα (23/02) οι επιδόσεις των ποινικών διαταγών, αποφάσεων λιπομαρτύρων και κλήτευσης μαρτύρων, έπειτα από την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 403/2024) των υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, Δικαιοσύνης, Γιώργου Φλωρίδη, και του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Αθανάσιου Πετραλιά.

Όπως σημειώνεται, με τη λειτουργία της ηλεκτρικής υπηρεσίας, μειώνεται η γραφειοκρατία και αναβαθμίζεται το επίπεδο προστασίας των δεδομένων των πολιτών, καθώς οι επιδόσεις θα γίνονται άμεσα και ηλεκτρονικά, χωρίς μεταφορά εγγράφων σε φυσική μορφή.

Οι ψηφιακές επιδόσεις σε πρώτη φάση, θα ξεκινήσουν από την Εισαγγελία Αθηνών, μέσω της πλατφόρμας poinikesepidoseis.gov.gr και θα έχουν δύο δυνατότητες εκτέλεσης της πράξης.

– είτε αυτόματα, με την προώθηση του εγγράφου από το Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Δικαστικών Υποθέσεων Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης του αυπουργείου Δικαιοσύνης (ΟΣΔΔΥ-ΠΠ) και αποστολή στη θυρίδα του πολίτη στο gov.gr.

– είτε χειροκίνητα, όπου ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος της Εισαγγελίας, δικαστικός υπάλληλος ή επιμελητής δικαστηρίων, συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία του εγγράφου, χρησιμοποιώντας τις διαλειτουργικότητες του Μητρώου Πολιτών (ΥΠΕΣ) και του Φορολογικού Μητρώου (ΑΑΔΕ) και στη συνέχεια,  αποστέλλει μέσω της πλατφόρμας το έγγραφο στη Θυρίδα του πολίτη στο gov.gr.

Ακολούθως, οι διάδικοι ή μάρτυρες ενημερώνονται αυτομάτως για την επίδοση με SMS στον αριθμό κινητού τηλεφώνου και με email στην ηλεκτρονική διεύθυνση, που έχουν δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο emep.gov.gr.

Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα» του ΕΣΠΑ και υλοποιήθηκε από την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ Μ.Α.Ε.), κεντρικό κόμβο σχεδιασμού και υλοποίησης των έργων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τη συμβολή του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET), φορέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι απαραίτητες διαλειτουργικότητες υλοποιούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.