Έκδοση Προσωπικού Αριθμού για τις συναλλαγές με το Δημόσιο- Η διαδικασία για την έκδοση της νέας Ταυτότητας

Ο Προσωπικός Αριθμός του πολίτη θα περιλαμβάνεται στις νέες αστυνομικές ταυτότητες, τον οποίο ο πολίτης μπορεί να εκδόσει στην  πλατφόρμα myinfo του gov.gr

Ο ΑΦΜ με επιπλέον τρία στοιχεία, ένα γράμμα και δύο αριθμοί, τα οποία θα τα επιλέγει ο κάθε πολίτης πρόκειται να αποτελούν τον Προσωπικό Αριθμό, ο οποίος θα περιλαμβάνεται πλέον στα νέου τύπου ΔΑΤ.

Πριν από την έκδοση νέας ταυτότητας οι πολίτες θα πρέπει να αποκτούν τον Προσωπικό Αριθμό μέσω της νέας ψηφιακής πλατφόρμας myinfo στο Gov.gr, για να διαμορφώσει τον μοναδικό Προσωπικό Αριθμό του, ο οποίος θα αποτελείται από ένα γράμμα του αλφαβήτου που θα πρέπει να είναι διαθέσιμο και στη λατινική γλώσσα (δηλαδή Κ, Μ, Ν, Ο κ.ο.κ, αλλά όχι Ψ, Θ, Ω κ.λπ), από δύο αριθμητικά ψηφία και από ολόκληρο τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του, ενώ η πλατφόρμα myinfo θα επιλέγει το τρίτο στοιχείο (έναν αριθμό).

Ο Προσωπικός Αριθμός θα αποτελεί στοιχείο για την επαλήθευση φυσικών προσώπων που συναλλάσσονται με τους φορείς του Δημοσίου τομέα και θα χορηγείται υποχρεωτικά σε όποιον έχει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ).

Αλλαγές στα ραντεβού για τις νέες ταυτότητες

Σύμφωνα με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνηση, αναμένεται μια πολύ μεγαλύτερη κίνηση από την ώρα που θα εκδοθεί ο Προσωπικός Αριθμός. «Παράλληλα, έχουμε ετοιμάσει ένα καινούργιο σύστημα για να διευκολύνουμε και τη λειτουργία της αστυνομίας, ένα σύστημα για τα ραντεβού. Όλο αυτό λοιπόν θα ξεκινήσει παράλληλα με την εισαγωγή του Προσωπικού αριθμού. Λίγη υπομονή» δήλωσε ο αρμόδιος Υπουργός.

Σε περίπτωση που μέσω του myinfo θα διαπιστώνεται αναντιστοιχία (λάθος) στον τρόπο γραφής κάποιου στοιχείου του πολίτη (π.χ. του επωνύμου, του ονόματος, της ημερομηνίας γέννησης κ.λπ), θα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή μια προειδοποίηση που θα αναφέρει τη διαφορά εγγραφής στο Μητρώο Πολιτών και στην αντίστοιχη καταχώρηση στη βάση της Αστυνομίας . Σε αυτή τη περίπτωση θα ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να διορθώσει άμεσα τα στοιχεία του, ώστε να υπάρχει ταυτοποίηση . Σε σοβαρή αναντιστοιχία, ο πολίτης θα μπορεί να επισκεφθεί το ληξιαρχείο στο οποίο είναι εγγεγραμμένος, για τη διόρθωση.

Παράλληλα με τις νέες ταυτότητες το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δημιουργούν έναν νέο τρόπο αυθεντικοποίησης πολύ πιο ισχυρό, παρέχοντας τη δυνατότητα στους πολίτες που το επιθυμούν να αποκτήσουν νέους ισχυρούς κωδικούς (όσοι θέλουν θα μπορούν να κρατήσουν τους παλιούς κωδικούς), προκειμένου να εισέρχονται στο Τaxisnet, στο Gov.gr και στις άλλες ψηφιακές πλατφόρμες με μεγαλύτερη ασφάλεια.