Χρήσιμες συμβουλές μετακίνησης, εν μέσω της κακοκαιρίας “Ελπίς”, από Σύμβουλο Οδικής Ασφάλειας του ΙΝΚΑ

Με αφορμή την κατάσταση που έχει επιφέρει η κακοκαιρία “Ελπίς” στο οδικό δίκτυο για όσους βρεθούν εν κινήσει, Εκπαιδευτής Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, παραθέτει χρήσιμες συμβουλές για τις ασφαλείς μετακινήσεις μας

Όπως επισημαίνει ο Εκπαιδευτής Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, Χρήστος Γιαννούκας*, «οι δρόμοι έχουν ήδη πιάσει πάγο και οι μετακινήσεις για όλους είναι επικίνδυνες. Αποφεύγουμε τις Άσκοπες Μετακινήσεις. Εφόσον είναι έκτακτη ανάγκη να κινηθούμε, με αυτοκίνητο ή πεζή, ακολουθούμε τις παρακάτω χρήσιμες συμβουλές».

Οδήγηση σε χιόνι και πάγο
Σε περίπτωση έκτακτη ανάγκη για μετακίνηση με το αυτοκίνητο, φροντίζουμε να έχουμε προμηθευτεί καλής ποιότητας & υψηλών προδιαγραφών αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα μέσα που να ταιριάζουν ακριβώς στη διάσταση των ελαστικών μας. Κατά την αγορά τους ζητάμε επίδειξη ορθής τοποθέτησης. Κάνουμε εξάσκηση στην τοποθέτηση τους, για να σιγουρευτούμε ότι εάν χρειαστεί θα είμαστε σε θέση να χρησιμοποιηθούν σωστά. Φέρουμε ένα ζευγάρι γάντια και φακό σε περίπτωση νύχτας.
Εάν η κίνηση του αυτοκινήτου γίνεται με τους εμπρός τροχούς οι αλυσίδες μπαίνουν μπροστά, ενώ εάν γίνεται με τους πίσω τροχούς τότε στους πίσω. Για τα αυτοκίνητα που διαθέτουν τετρακίνηση, στο βιβλίο του κατασκευαστή αναφέρεται που πρέπει να τοποθετούνται οι αντιολισθητικές αλυσίδες. Σε αυτή την περίπτωση οι περισσότεροι κατασκευαστές προτείνουν την τοποθέτηση εμπρός αφού εκεί μεταφέρεται το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής στρέψης. Συμβουλευόμαστε από το βιβλίο του κατασκευαστή του οχήματος μας για την πίεση που θα πρέπει να έχουν τα ελαστικά μας σε συνδυασμό με τις αλυσίδες.

• Απόλυτη συγκέντρωση στην οδήγηση.
• Ήρεμες κινήσεις στο τιμόνι.
• Ήπιες επιταχύνσεις / επιβραδύνσεις (απαλό και σταδιακό πάτημα των ποδομοχλών “φρένο – γκάζι” ).
• Σταδιακή αλλαγή ταχυτήτων.
• Μέγιστη ταχύτητα 20 με 30 χλμ./ανά ώρα.
• Αφήνουμε σχεδόν δέκα φορές μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη απόσταση μεταξύ του οχήματός μας και του προπορευόμενου.
• Καλή κατάσταση του κινητήρα, των ελαστικών και των φρένων.
• Γεμάτο βενζίνη το ντεπόζιτο.
• Απομάκρυνση του χιονιού πάνω από το όχημα και ξύνουμε, με ειδική ξύστρα, τους πάγους από όλες τις γυάλινες επιφάνειες και από τους υαλοκαθαριστήρες.
• Νοητική εγρήγορση, έγκαιρη πρόβλεψη και ψυχραιμία.
• Διατηρούμε τις στροφές του κινητήρα όσο το δυνατόν χαμηλότερα.
• Αντιψυκτικό στο ψυγείο κοντά στο max, καθώς και γεμάτο δοχείο νερού με ειδικό υγρό.
• Οδήγηση με αναμμένα τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) και τα μπροστινά φώτα ομίχλης(εφόσον υπάρχουν). Τα πίσω φώτα ομίχλης, μόνο σε περίπτωση ομίχλης (αλλιώς θαμπώνονται οι οδηγοί των πίσω οχημάτων).
Στην ορεινή Ελλάδα χρησιμοποιούνται αρκετά τα χειμερινά ελαστικά, τα οποία εξασφαλίζουν καλύτερη πρόσφυση στους παγωμένους δρόμους & μικρότερες αποστάσεις πέδησης. Αποφύγετε τις άσκοπες μετακινήσεις.

Περπάτημα στον Πάγο και Χιόνι
Απλές, πρακτικές συμβουλές, για ό,τι θα πρέπει να προσέχουμε όταν περπατάμε σε δρόμο ή πεζοδρόμιο που έχει πάγο και έχει μετατραπεί σε ολισθηρό έδαφος.
• Φροντίζουμε να επιλέγουμε υποδήματα με καλή σόλα, που μας παρέχουν σταθερότητα και δε γλιστρούν.
• Περπατάμε προσεκτικά κοιτάζοντας που θα είναι το επόμενο βήμα μας.
• Έχουμε τα γόνατά μας χαλαρά, με ελαφριά τάση να λυγίζουν. Έτσι, μετατοπίζουμε το κέντρο βάρους μας χαμηλότερα προς το έδαφος, με αποτέλεσμα να έχουμε καλύτερο έλεγχο των κινήσεων του σώματός μας.
• Κάνουμε μικρά βήματα και θέλουμε να πατάει όλο το πέλμα του ποδιού στο έδαφος κάθε φορά πριν κάνουμε το επόμενο βήμα.

___________________________________

* Γιαννούκας Χρήστος, Εκπαιδευτής Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής, Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας ΙΝΚΑ