Αλλαγές στον ΚΟΚ με αυστηρότερες ποινές σε επικίνδυνες παραβάσεις

Σαρωτικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με κατεύθυνση την αυστηροποίηση ποινών σε υπαίτιους επικίνδυνων παραβάσεως

Σχέδιο νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του ΚΟΚ, προανήγγειλε ο Υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, που προβλέπει αυστηρότερες ποινές για τις επικίνδυνες παραβάσεις, στις οποίες οφείλονται τα πιο σοβαρά δυστυχήματα, μεταξύ άλλων, η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και οι αντικανονικές προσπεράσεις.

«Αυτές οι συμπεριφορές πρέπει να εξαλειφθούν γιατί στοιχίζουν ζωές και προκαλούν βαρύτατους τραυματισμούς με μεγάλο κόστος στην κοινωνία, αλλά και στην οικονομία. Ταυτόχρονα, δεν θα αφαιρούνται πινακίδες για συγκεκριμένες παραβάσεις, στις οποίες η ευθύνη βαρύνει τον οδηγό. Δεν θα τιμωρείται όλη η οικογένεια με την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, αν ένα μέλος της κάνει την παράβαση. Το νέο σχέδιο νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα προβλέπεται να τεθεί σε διαβούλευση πριν από τα Χριστούγεννα και όλες αυτές οι προβλέψεις θα λάβουν την τελική τους μορφή, αφού αξιολογηθούν όλες οι προτάσεις», δήλωσε ο αρμόδιος Υφυπουργός Μεταφορών μιλώντας στην εφημερίδα Today Press.

Όπως σημείωσε ο ίδιος, μια από τις πρώτες ενέργειες του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν η μείωση του ΦΠΑ στο κράνος στο 13% και επανέλαβε την πρότασή του για μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη, η οποία, όπως είπε, εξετάζεται σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών.

Με αναφορά στην ηλεκτροκίνηση, ο Υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος, υποστήριξε ότι η αυξητική τάση συνεχίζεται παρά τις πρωτοφανείς αντιξοότητες, διεθνώς, στην αυτοκινητοβιομηχανία και ήδη οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν ξεπεράσει τον αριθμό για το σύνολο του 2021.

«Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, έως και την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου κατεγράφησαν 3.678 ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων από την αρχή του 2022, έναντι 3.594 όλο το 2021. Άρα ήδη έχουμε ξεπεράσει το προηγούμενο έτος και η αυξητική τάση συνεχίζεται. Ως μέτρο σύγκρισης, θυμίζω ότι το 2019 υπήρχαν μόλις 404 ταξινομήσεις, συνεπώς τρέχουμε με σχεδόν δεκαπλάσιο ρυθμό σε σχέση με πριν από τρία χρόνια», κατέληξε ο Υφυπουργός Μεταφορών.