Κλήσεις σε απολογία έλαβαν πιλότος και συγκυβερνήτης του συντονιστικού ελικοπτέρου «ΦΛΟΓΑ 1» του ΠΣ, για τη φωτιά στο Μάτι

Στον Ανακριτή κλήθηκαν ο πιλότος και ο συγκυβερνήτης του συντονιστικού ελικοπτέρου «ΦΛΟΓΑ 1», του Πυροσβεστικού Σώματος , προκειμένου να καταθέσουν ως το πτητικό εναέριο που έλαβε εντολή και επιχείρησε στο Μάτι Αττικής

Ενώπιον του Ανακριτή στα Δικαστήρια της Ευελπίδων, κλήθηκε και παρουσιάστηκε (17/03) ο χειριστής του συντονιστικού ελικοπτέρου «ΦΛΟΓΑ 1», της Πυροσβεστικής που επιχείρησε με τον συγκυβερνήτη και δύο συντονιστές στο μέτωπο που εκδηλώθηκε στις 23 Ιουλίου 2018, στο Μάτι Αττικής, για να μεταφέρει εικόνα από της κάμερα που υπάρχει εγκατεστημένη στο πτητικό εναέριο για την έκταση του μετώπου στην ηγεσία του Πυροσβεστικού  Σώματος.

Σύμφωνα με τους συναδέλφους του, ο πιλότος παραμείνει στον αέρα τα μέγιστα στο χρόνο πτήσης, ωστόσο ήταν υποχρεωμένος να διασφαλίσει την ασφάλεια του μέσου και των επιβαινόντων. Όταν τα καύσιμα μειώθηκαν, αναζήτησε σημείο ανεφοδιασμού στα αεροδρόμια της Ελευσίνα και της Τανάγρας που είχαν ήδη κλείσει, ενώ ζήτησε επίμονα άδεια για προσγείωση του ελικοπτέρου και τελικά το αεροδρόμιο της Ελευσίνας του επέτρεψε με δική του ευθύνη να προσγειωθεί για ανεφοδιασμό. Στη συνέχεια απογειώθηκε με σχέδιο πτήση για το Μάτι , όπως επισημαίνουν οι συνάδελφοί του, ενώ οι χειριστές σε μεγαλύτερα πτητικά μέσα, αρνήθηκαν να πετάξουν λόγω των καιρικών συνθηκών.

Παράγοντες του Πυροσβεστικού Σώματος επισημαίνουν ότι λόγω της επιχειρησιακής χρήσης του ελικοπτέρου της ΕΛΑΣ, δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται από το ΕΚΑΒ ειδικά σε περιόδους υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς και η χρήση του να γίνεται λελογισμένα, καθώς την προηγούμενη ημέρα το συγκεκριμένο ελικόπτερο βρισκόταν στην υπηρεσία του ΕΚΑΒ στη Θεσσαλονίκη και στις 23 Ιουλίου του 2018 κλήθηκε να πετάξει πάνω από την Κινέτα, με άφιξη λίγο μετά τις 17.00 (23/07 2018) στο Νταού Πεντέλης.

Στον χειριστή του ελικοπτέρου αποδίδεται κατηγορία για ανθρωποκτονία από αμέλεια δια παραλείψεως κατά συρροή και σωματική βλάβη από αμέλεια δια παραλείψεως από υπόχρεους και μη κατά συρροή καθώς διέκοψε την πτήση πάνω από τη φλεγόμενη περιοχή προκειμένου να προσγειωθεί για ανεφοδιασμό, ενώ το μέτωπο επεκτεινόταν ταχύτατα λόγω των θυελλωδών ανέμων.

Η ανάκριση για την απόδοση των ευθυνών για τη φωτιά στο Μάτι, βρίσκεται στην τελική ευθεία.