Header ad
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Οι Αστυνομικοί πληρώνουν από την τσέπη τους το σέρβις των περιπολικών| ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Η ΕΛΑΣ αναδιαρθρώνεται για να γλιτώσει ενοίκια και να εξοικονομήσει αστυνομικούς και οι αστυνομικοί κάνουν εσωτερικούς «εράνους» για να επισκευάσουν τα υπηρεσιακά τους αυτοκίνητα.

Η ΕΛ.ΑΣ. αναδιαρθρώνεται λόγω κρίσης για να γλιτώσει ενοίκια και να εξοικονομήσει αστυνομικούς και οι αστυνομικοί παθαίνουν… κρίση κάνοντας εσωτερικούς «εράνους» για να επισκευάσουν οχήματα, μοτοσυκλέτες, υπολογιστές, εκτυπωτές, να πάρουν μελάνια, γραφική ύλη, ενώ δέχονται σχετικές «δωρεές» από πολίτες για να ανταπεξέλθουν στην αστυνόμευση και τις δύσκολες συνθήκες της καθημερινότητας στην αντιμετώπιση του εγκλήματος.
Την ώρα που ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Νίκος Τόσκας στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων εξέθετε το στρατηγικό πλάνο διοίκησης της αστυνομίας και την αναγκαιότητα αναδιοργάνωσης των αστυνομικών υπηρεσιών, της Πυροσβεστικής και της ΕΥΠ, αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. έβαζε το «χέρι στην τσέπη» για να βάλει 80 ευρώ από τον μισθό του προκειμένου να αντικατασταθεί μπαταρία σε όχημα της υπηρεσίας του. Ο αρμόδιος υπουργός ξεκίνησε την ομιλία του με το θέμα της συντήρησης των μηχανών και των περιπολικών και την καταπόνηση του προσωπικού χωρίς δυνατότητα εναλλαγής αλλά «δεν ήθελε να προχωρήσει παραπέρα».
Ο αρμόδιος υπουργός στάθηκε στην εξοικονόμηση πόρων, προσωπικού, τεχνικών μέσων και τον εξορθολογισμό των δαπανών, για αποτελεσματικότερη δράση και πρόληψη στην αντιμετώπισης της ακραίας εγκληματικότητας. Σε άλλο σημείο της ομιλίας του είπε σχετικά: «Ίσως έχουμε υπερβολικά πλούσια σε δυνάμεις επιτελεία και κεντρικές υπηρεσίες και αδύναμη, φτωχή ραχοκοκαλιά».
Ο «Ελεύθερος Τύπος» ευρισκόμενος σε υπηρεσίες αιχμής, την αναφερόμενη «ραχοκοκαλιά», είδε αστυνομικούς να βάζουν από το μισθό τους χρήματα για την επισκευή οχημάτων, υπολογιστών, εκτυπωτών, αγορά μελανιών και γραφικής ύλης. Σε κρίσιμη αστυνομική υπηρεσία ασφάλειας οι αξιωματικοί της βάζουν 4 ευρώ το μήνα για την αγορά καρτών sim προκειμένου να επικοινωνούν μεταξύ τους κατά τη διάρκεια περιπολιών. Άλλοι έβαλαν από την τσέπη τους τη διαμονή τους στην επαρχία, όπου ταξίδευσαν και εξιχνίασαν υπόθεση ανθρωποκτονίας. Διοικητές υπηρεσιών παρακαλούν φίλους τους για την επισκευή οχημάτων και αγορά ανταλλακτικών σε καλύτερες τιμές, προκειμένου να «τσοντάρουν» οι ίδιοι στην δαπάνη. Πολίτες που βρήκαν ανταπόκριση σε υπηρεσίες της αστυνομίας, με την επίλυση προβλημάτων αστυνόμευσης ή εξιχνίασης υποθέσεών τους, αισθανόμενοι υποχρέωση ρωτούν τους διοικητές πως μπορούν να ανταποδώσουν την «εξυπηρέτησή» τους. Με τους αξιωματικούς σε αρκετές περιπτώσεις να ζητούν υπό την μορφή επίσημης δωρεάς προς την υπηρεσία τους μέσω του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ.,… μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, επισκευή αυτών που έχουν, αγορά υπολογιστών, εκτυπωτών, αλεξίσφαιρων γιλέκων και άλλων υλικών που λείπουν από την υπηρεσία τους και δυσχεραίνουν τη δουλειά τους.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι το 65%-70% των περιπολικών και μοτοσικλετών της ΕΛ.ΑΣ. είναι στα… πιτς, χωρίς να υπάρχουν χρήματα για την επισκευή τους, άρα καθηλωμένα, ενώ στο 35%-40% κυμαίνεται το ποσοστό των ακινητοποιημένων λόγω βλαβών, οχημάτων του Πυροσβεστικού Σώματος. Με τα σημερινά δεδομένα, 6 στα 10 περιπολικά της αστυνομίας δεν κινούνται όπως και 3 στα 10 υδροφόρα οχήματα της πυροσβεστικής. Το 65% των οχημάτων και των δύο σωμάτων έχει ηλικία περίπου 15 χρόνων, με τα κοντέρ τους να έχουν καταγράψει κατά μέσο όρο 350.000-450.000 χιλιόμετρα, και το υπόλοιπο 35% από 15ετία και κάτω, έχοντας διανύσει 200.000-300.000 χιλιόμετρα. Από τις περίπου 1.300 μοτοσυκλέτες της Διεύθυνσης Άμεσης Δράσης, κινούνται οι 480, ενώ από τα 180 περιπολικά οχήματα, κινούνται μόλις τα 75, τα περισσότερα από τα οποία είναι 15ετίας και έχουν καταγράψει 200.000-400.000 χιλιόμετρα. Οι υπηρεσίες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και τα Τμήματα Ασφαλείας έχουν περίπου 1.200 οχήματα, εκ των οποίων 410 επιβατικά, 350 μοτοσυκλέτες και 460 ειδικών δράσεων. Από αυτά σχεδόν το 50% είναι ακινητοποιημένα, επισκευάζεται κατά τακτά χρονικά διαστήματα το 20%, αλλά ήδη έχει προβλήματα το ίδιο ποσοστό από τα υπόλοιπα οχήματα που κινούνταν στο μεσοδιάστημα για να καλύψουν τις ανάγκες των υπηρεσιών. Σχεδόν το 70% αυτών των οχημάτων είναι πάνω από δεκαετία με 300.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ και το 30% γύρω στην 5ετία με λιγότερες βλάβες.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

Νάντια Αλεξίου- NantiaReport

Σχετικά άρθρα