Το Σαββατοκύριακο απαλλοτρίωσαν 23 ακυρωτικά με κόστος €30.000

Οι ανεξέλεγκτες καταδρομικές δράσεις στο όνομα των “ελεύθερων μετακινήσεων στα ΜΜΜ” απο οργανωμένες ομάδες που εφορμούν και ενεργούν απαλλοτριώσεις σε ακυρωτικά μηχανήματα εγκατεστημένα σε λεωφορεία, απασχολούν τον ΟΣΥ και την ΕΛΑΣ.

Σύμφωνα με Αστυνομικές πηγές του nantiareport.gr, μόνο για το Σαββατοκύριακο  (18- 19/03) σε οργανωμένη δράση ομάδων κουκουλοφόρων σε περιοχές της Αττικής, καταγράφονται 23 απαλλοτριώσεις ακυρωτικών μηχανημάτων απο λεωφορεία της γραμμής.

Το κόστος αποκατάστασης όπως επισημαίνεται από στελέχη του ΟΣΥ για κάθε ακυρωτικό στο οποίο σημειώνεται βανδαλισμος ανέρχεται στα #€1250/μηχανημα. Μέσα στο Σαββατοκύριακο το κόστος της ζημιας υπολογίζεται περίπου στις #€30.000.

Παρά τις οποίες απόπειρες με κλιμάκια της Κρατικης Ασφάλειας να εντοπισθούν οι δράστες αυτών των επιθέσεων, μέχρι στιγμής δεν έχει προκύψει καμία σύλληψη.

Ιδιαίτερη αναφορά ωστόσο γίνεται και στους χειρισμούς του προσωπικού του Οργανισμού, καθώς “το σύστημα τηλεματικής του ΟΣΥ διαθέτει κονσόλα στο ταμπλό με ενδεικτικές λυχνίες οι οποίες καταγράφουν τη “βλάβη” (βανδαλισμό/δολιοφθορά) στα ακυρωτικά μηχανήματα σε πραγματικό χρόνο. Η ενημέρωση ωστόσο έρχεται κατά τη λήξη της βάρδιας σε κάποιες περιπτώσεις έως κι έξι ώρες μετά από τη στοχευμένη επίθεση στα ακυρωτικά μηχανήματα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ίχνη των δραστών και μέχρι ώρας να διαφεύγουν”, σημειώνει Αξιωματικός της ΕΛΑΣ.

Με αφορμή τα συνεχιζόμενα κρούσματα επιθέσεων και τις απαλλοτριώσεις και βανδαλισμούς ακυρωτικών μηχανημάτων, ο επιχειρησιακός σχεδιασμός των Υπηρεσιών Ασφαλείας εχει αναπροσαρμοστεί, με στόχευση συλλήψεις δραστών σε δράσεις βανδαλισμών. Ενώ  οι περίπου 100 Αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας, οι οποίοι διατίθενται αποκλειστικά στον εντοπισμό και τις συλλήψεις δραστών βανδαλισμών σε ΜΜΜ, έχουν ενισχυθεί και από άλλες Υπηρεσίες.

Οι δραστες των επιθεσεων, αποδίδονται στον ευρύτερο αντιεξουσιαστικό “χώρο” ενώ καταγράφονται ενδείξεις και άλλων ομάδων με τοποθέτηση στο χώρο της εξωκοινοβουλευτικής άκρα αριστεράς που δραστηριοποιούνται σε ακτιβιστικές δράσεις, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της ΕΛΑΣ. Έχει προκύψει κατά την Αστυνομική διερεύνηση, η “ηγετική” παρουσία ενηλίκων, οι οποίοι οργανώνουν και κατευθύνουν τις ομάδες σε “καταδρομικές” στοχευμένες δράσεις. Η παρουσία νεαρής ηλικίας ατόμων που “αναζητούν σημείο κοινωνικού προσδιορισμού” σημειώνεται από τις Αρχές.

“Από τη στιγμή που η ΕΛΑΣ αναπτύχθηκε στους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ, καταγράφονται οι πρώτες επιθέσεις σε λεωφορεία με βανδαλισμούς και κλοπές ακυρωτικών μηχανηματων. Οι δράστες με κατσαβίδι και κόφτες, προκαλούν καταστροφές και βανδαλισμούς στα ακυρωτικά καθιστώντας μη χρηστικά τα λεωφορεία”, αναφέρουν αστυνομικές πηγές στο nantiareport.gr.

Στο πλαίσιο της προανακρικής έρευνας από σαρωση στο διαδίκτυο, προκύπτουν αναρτήσεις σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες διακίνησης ιδεών του αντιεξουσιαστικού χώρου, με «χαρτογράφηση» στις γραμμές των ΜΜΜ και οδηγίες προς “ενδιαφερόμενους” να προβαίνουν σε καταστρέφες ακυρωτικών μηχανηματων καθως και «μπροσουρες» με προαναγγελία και κλιμάκωση επιθέσεων, στην «ελεύθερη μετακίνηση χωρίς εισιτήριο στα ΜΜΜ».

Εντοπίζεται ως άξονας γεωπροσδιορισμού για τις επίθεσεις, περιοχές στις οποίες εδρευουν Πανεπιστημιακά Ιδρύματα- Ζωγράφου, Εξαρχείων, Αμπελόκηποι, Πετρούπολη, Ίλιον, Πετράλωνα, Κερατσίνι, Πατήσια, Αγ. Βαρβάρα, Ψυχικό, Καισαριανή, Παγκράτι-, καθώς “οι δράστες έχει παρατηρηθεί μετά τις επίθεσεις που πραγματοποιούν, καταφεύγουν στο άσυλο, επιτυγχάνοντας την “ασφαλή” διαφυγή τους”, αναφέρει Αξιωματικος της Ασφάλειας Αττικής ο οποιος συμμετέχει στις ομάδες αναζήτησης των δραστών αυτών των επιθέσεων.

Η κλιμάκωση των επιθέσεων προκάλεσε τον επανασχεδιασμό των αστυνομικών περιπολιών με βασικό στόχο τις συλλήψεις των βάνδαλων ταραχοποιών ώστε να λειτουργήσει αποτρεπτικά στις καταστροφικές ενέργειες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ενω με (νεότερες) ανακοινώσεις οι οποίες έχουν αναρτηθεί στο σταθμαρχείο του ΟΣΥ στο Βοτανικό (16/03), γίνεται σχετική  ενημέρωση προς τους οδηγούς των λεωφορείων, για τις ενέργειες που  οφείλουν να ακολουθήσουν σε διαπίστωση έκκνομων ενεργειών.

ΟΣΥ_ανακοίνωση

Την ίδια ώρα, υπολογίζεται από τις αρχές του χρόνου, περίπου 140 -150 ακυρωτικά μηχανήματα του συστήματος τηλεματικής έχουν υποστει βανδαλισμούς ή έχουν δηλωθεί ως προϊόντα κλοπής μεσα απο λεωφορεία.

Το κόστος των ακυρωτικών μηχανημάτων τα οποία έχουν “αποσπάσει οι βάνδαλοι κουκουλοφόροι ανέρχεται περίπου στις €200.000 κόστος για την αντικατάστασή τους, στο οποίο αν συνυπολογίσει κάνεις την καθήλωση των λεωφορείων για περισσότερο από μια εβδομάδα στο συνεργείο οι μετακινήσεις των πολιτών που επιλέγουν τα ΜΜΜ είναι “δέσμεες” των αυτόκλιτων “εξυγιαντών” κατ’ επίφαση τις.. “ελεύθερες μετακινήσεις”..

Σε συσκέψεις της ΕΛ.ΑΣ. με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ Γιάννη Σκουμπούρη ώστε να ληφθούν πρόσθετα αστυνομικά μέτρα στις περιοχές όπου καταγράφονται αυξημένα περιστατικά βανδαλισμών σε ακυρωτικά μηχανήματα εγκατεστημένα σε λεωφορεία, υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας από το Γενικό Γραμματέας Δημόσιας Τάξης Δημήτρη Αναγνωστάκη με το Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ Γιάννη Σκουμπούρη. Ο Υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σε δηλώσεις του, ανεφερε οτι “η φύλαξη χώρων των ΜΜΜ θα φύγει από τους ιδιώτες εργολάβους και θα περάσει στην ευθύνη της Ελληνικής Αστυνομίας, με αποφαση της κυβέρνησης”. Υποστήριξε οτι “πίσω από τους βανδαλισμούς στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κρύβονται οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα”, και χαρακτηρισε “τουλάχιστον περίεργο ότι το φαινόμενο εντάθηκε τόσο μετά τις αποκαλύψεις για τα κυκλώματα των πλαστών εισιτηρίων και της εφαρμογής του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου”.