ΟΣΥ προς οδηγούς λεωφορείων: “Μακριά από τα Εξάρχεια”

Αντιμέτωπος με ένα πρόβλημα το οποίο αδυνατεί να διαχειριστεί είναι ο ΟΑΣΑ: Εξάρχεια.
wp-1463786272226.pngΤο άβατο της περιοχής φαίνεται ότι προκαλεί πονοκέφαλο, θεωρητικώς τουλάχιστον, στην κυβέρνηση, η οποία όμως επιδεικνύει πρωτοφανή αδράνεια. Με μοναδική τακτική αυτήν της οπισθοχώρησης και ακολουθώντας τις κυβερνητικές οδηγίες, ο ΟΑΣΑ αναζητεί τρόπο θωράκισης επιβατών, εργαζομένων και στόλου έναντι των συστηματικών επιθέσεων που λαμβάνουν χώρα.

Με μια απόφαση, η οποία έχει έντονα τα χαρακτηριστικά της ηττοπάθειας απέναντι στο φαινόμενο των βανδαλισμών, η διοίκηση των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) που διαχειρίζεται λεωφορεία και τρόλεϊ αποτρέπει τους οδηγούς της από το να κινούνται στην περιοχή των Εξαρχείων.

Η απόφαση, που περιγράφεται σε υπηρεσιακό σημείωμα, καλεί τους οδηγούς να αποφεύγουν την περιοχή κατά την εκτέλεση των κενών διαδρομών, όταν δηλαδή τα οχήματα είναι άδεια από επιβάτες. Πρόκειται για τις διαδρομές που πραγματοποιούνται για υπηρεσιακούς λόγους και αφορούν στη μετακίνηση των οχημάτων μεταξύ αμαξοστασίων, αφετηρίας και τέρματος. Ο τομεάρχης Εκτέλεσης Συγκοινωνιακού Εργου και ο διευθυντής Παραγωγής Συγκοινωνιακού Εργου των ΟΣΥ επισημαίνουν στους οδηγούς ότι δεν πρέπει να διέρχονται του τμήματος της οδού 28ης Οκτωβρίου από τη λ. Αλεξάνδρας έως τη Χαλκοκονδύλη, ούτε από τη Σόλωνος μεταξύ των οδών Ιπποκράτους έως και την 3η Σεπτεμβρίου. Κατά την εκτέλεση των δρομολογίων πρέπει να περνούν από τα σημεία αυτά κανονικά οι οδηγοί.

Οσον αφορά στα δρομολόγια των τρόλεϊ, οι οδηγίες θα δίνονται καθημερινά και κατά περίπτωση από τον επόπτη υπηρεσίας, όπως αναφέρεται στο σημείωμα. Για δυσλειτουργίες στο συγκοινωνιακό έργο, δολιοφθορές, σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και εμπρησμούς οχημάτων κάνουν λόγο οι υπηρεσιακοί παράγοντες των ΟΣΥ στο σημείωμα, αναφερόμενοι σε «επαναλαμβανόμενες και προκαλούμενες από αγνώστους ταραχές».

Η αστυνομία έχει κληθεί πολλάκις λόγω των επιθέσεων που έχουν δεχθεί τα οχήματα των ΟΣΥ, ενώ έχει ζητηθεί η συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ. για την περιφρούρηση της περιοχής. Την ίδια στιγμή οι ΟΣΥ έχουν επανειλημμένως απευθυνθεί στον ΟΑΣΑ ζητώντας να εξεταστεί το ενδεχόμενο αλλαγής ορισμένων δρομολογίων κατά τις χειμερινές, απογευματινές και βραδινές ώρες, προκειμένου να προστατευθούν εργαζόμενοι, επιβάτες και η περιουσία της εταιρείας.

Το ενδεχόμενο τροποποίησης δρομολογίων, ωστόσο, έχει αποτελέσει σημείο έντονης κριτικής κατά το πρόσφατο παρελθόν.

Τον περασμένο Ιούνιο, ύστερα από ένα από τα περιστατικά εμπρησμών τρόλεϊ κοντά στο Πολυτεχνείο, εστάλη πάλι υπηρεσιακό σημείωμα στους οδηγούς. Τότε είχε αποφασιστεί η διακοπή ορισμένων δρομολογίων για συγκεκριμένες ημέρες και ώρες, ενώ η εντολή άφηνε περιθώριο επέκτασης του μέτρου. Είχε εφαρμοστεί η διακοπή των δρομολογίων την Παρασκευή και το Σάββατο το βράδυ γύρω από την ευρύτερη περιοχή του Πολυτεχνείου. Λεωφορεία και τρόλεϊ παρέκαμπταν την οδό Πατησίων μεταξύ Ιουλιανού και Χαλκοκονδύλη, ακολουθώντας εναλλακτικές διαδρομές.

Ωστόσο, η απόφαση ίσχυσε λίγες ημέρες, καθώς ανεκλήθη με νέα απόφαση της διοίκησης της εταιρείας. Η διοίκηση μάλιστα του ΟΑΣΑ τόνισε με κάθε τρόπο ότι δεν αποτελούσε δική της απόφαση, δηλαδή του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΑ, αλλά πρωτοβουλία κάποιου υπηρεσιακού παράγοντα. Τότε είχε επιρρίψει –εμμέσως– ευθύνες στην αστυνομία, κατηγορώντας την για αδράνεια. Γεγονός, πάντως, παραμένει ότι η διοίκηση του ΟΑΣΑ εμφανίζεται ανήμπορη να λάβει το παραμικρό μέτρο διασφάλισης της ομαλής κυκλοφορίας των οχημάτων της πέριξ του Πολυτεχνείου και στην ευρύτερη περιοχή των Εξαρχείων. Είναι σαφές, ωστόσο, ότι ο ΟΑΣΑ δεν έχει τη δικαιοδοσία να δώσει από μόνος του οριστική λύση στο πρόβλημα και όσο συνεχίζεται η αδράνεια του συνόλου των εμπλεκομένων αρχών, τόσο παγιώνεται το άβατο των Εξαρχείων.

_______

*kathimerini.gr