Πολλές παρενέργειες αλλά και αρνητικές εντυπώσεις έχουν προκαλέσει οι αποφάσεις του φετινού Συμβουλίου Μεταθέσεων της ΓΑΔ Θεσσαλονίκης, αφού οι μισές περίπου από αυτές αποφασίστηκαν χωρίς την αίτηση των Αστυνομικών, αλλά με πρωτοβουλία της υπηρεσίας, δηλαδή χωρίς τη θέλησή τους.
Αυτό είναι κάτι πρωτάκουστο και πρωτοφανές και θα πρέπει άμεσα να παρέμβει το Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας και το Υπουργείο Εσωτερικών ώστε να γίνει έλεγχος αν αυτές οι μεταθέσεις δικαιολογούνται και για το αν πραγματικά χρειάζονταν και εξυπηρετούν το υπηρεσιακό και δημόσιο συμφέρον και έγιναν σύμφωνα με το οργανόγραμμα των κενών οργανικών θέσεων.
Στις μεταθέσεις αυτές ξεχωρίζει το γεγονός ότι από αυτές τις 106 συνολικά, οι μισές σχεδόν περίπου αποφασιστηκαν με ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥ…
Επειδή εν ετει 2018 δεν μπορεί να δεχτούμε τέτοιες πρακτικές της ηγεσίας (μεταθέσεις με το “έτσι θέλω”) που μας γυρίζουν δεκαετίες πίσω και μας θυμίζουν διώξεις συναδέλφων, αρχικώς θα πρεπει να καταγγελθούν δημόσια αυτές οι περιπτώσεις και αναμένονται σίγουρα εξελίξεις.
Αλήθεια όμως, ας μας απαντήσει η ηγεσία της ΓΑΔ Θεσσαλονίκης αρχικά, πόσες από τις 106 μεταθέσεις των Αστυνομικών αποφασίστηκαν κατόπιν αίτησης των ίδιων των Αστυνομικών και πόσες με πρωτοβουλία της υπηρεσίας; Σίγουρα θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η απαντηση καθώς και η αιτιολόγηση των μεταθέσεων αυτών. Τα πρακτικά του Συμβουλίου Μεταθεσων της ΓΑΔΘ θα έχουν όντως εξαιρετικό ενδιαφέρον!
Βέβαια ανάμεσα σε αυτές αποφασίστηκε και η μετάθεση με πρωτοβουλία της υπηρεσίας συναδέλφου εκλεγμένου στο Δ.Σ. της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης και Αντιπροσώπου στην Ομοσπονδία μας (ΠΟΑΣΥ), που από τη Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα Θεσσαλονίκης μετατίθεται, χωρίς βέβαια τη θέλησή του και χωρίς να υπάρχει έστω “αρνητική” πρόταση της Υπηρεσίας του για να μετακινηθεί σε άλλη Διεύθυνση. Κάτι που αποτελεί τον ορισμό της συνδικαλιστικής δίωξη, όπως και πάλι είχε ξαναγίνει το 2016 και που, σίγουρα, θα πρέπει σύσσωμο το Αστυνομικό συνδικαλιστικό κίνημα να καταδικάσει και να παρέμβει άμεσα η πολιτική και φυσική ηγεσία του Σώματος. Είναι γνωστό ότι η συνδικαλιστική δράση νομικά αλλά και ηθικά προστατεύεται από το Συντάγμα, τον ισχύον νόμο 1264/82, αλλά και από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Άρα κάποιοι προφανώς παρατύπισαν, δεν σεβάστηκαν τη θεσμική ιδιότητα του εκλεγμένου αιρετού στο συνδικαλιστικό κίνημα και αποφάσισαν μετάθεση εκλεγμένου στο συνδικαλισμό με ανυπόστατο βέβαια λόγο με το δήθεν πρόσχημα ότι έχει πολύ μεγάλο διάστημα που υπηρετεί εκεί.
Πέραν των άλλων πραγματικά ήταν πρωτοφανές δεκάδες Αστυνομικοί των Υπηρεσιών της ΓΑΔΘ εναγωνίως να ψάχνουν να βρουν το έγγραφο των μεταθέσεων, φοβούμενοι μήπως βρίσκονται στη λίστα μετακινούμενων, έπειτα από αυτά που ακούστηκαν για το πλήθος μεταθέσεων χωρίς να το επιθυμούν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι συνάδελφοι.
Περιπτώσεις όπως:
– Περίπου 30 Αστυνομικοί απομακρύνονται από τη Διεύθυνση Ασφαλείας Θεσσαλονίκης με πρωτοβουλία της υπηρεσίας, ενώ βέβαια περίπου άλλοι τόσοι από άλλες Διευθύνσεις πηγαίνουν στην Ασφάλεια, δηλαδή απλά αλλάζουν τα ονόματα, ενώ βέβαια η Διεύθυνση Ασφάλειας Θεσσαλονίκης είναι η μόνη υπεράριθμη Διεύθυνση της ΓΑΔΘ.
– Άλλοι 8 απομακρυνοναι από τη Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα Θεσσαλονίκης και άλλοι τόσοι περίπου από άλλες Διευθύνσεις πάλι πηγαίνουν εκεί, με προσχηματικούς λόγους.
– Πολλοί συνάδελφοι από ΔΙΑΣ με ηλικία πάνω από 40 ετων και έχοντας ήδη υπηρετήσει για πάνω από 6 με 7 έτη επάνω σε δικύκλες μοτοσυκλέτες αιτήθηκαν να μετακινηθούν, αλλά η ΓΑΔΘ δεν δέχτηκε τις αιτήσεις τους.
– Περίπου 30 συνάδελφοι από διμοιρίες της ΥΑΤ και ΥΜΕΤ της ΔΑΕΘ αιτήθηκαν εγγράφως να μετακινηθούν και αυτοί, ενώ ελάχιστοι τελικά ικανοποιήθηκαν τα αιτήματά τους.
– Απομακρυνεται από Υπηρεσία Τροχαίας Θεσσαλονίκης συνάδελφος με 30 έτη υπηρεσίας πολύπειρος, αποδοτικός και έχοντας σχεδόν όλα τα χρόνια στην Τροχαία, χωρίς να υπάρχει κάτι εναντίον του και με πολύ σοβαρό οικογενειακό πρόβλημα υγείας της συζύγου (ο οποίος έλαβε πριν λίγες ημέρες και την ειδική άδεια για δυσίατο νόσημα μέλους της οικογένειας), έχοντας δημιουργήσει κλίμα ανησυχίας σε όλους τους συναδέλφους της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης και πολλες αρνητικές εντυπώσεις.
Κοινη διαπίστωση βέβαια είναι ότι με όλα αυτά και, όπως αναφέρθηκε ήδη με ανακοίνωση της πρωτοβάθμιας Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης και σχετική καταγγελία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων, να αποδυναμώνονται μάχιμες Υπηρεσίες ή έστω στην ουσία απλά έχουμε ανταλλαγές Αστυνομικών από τη μία Διεύθυνση στην άλλη σε ίδιο περίπου αριθμό. Ειδικότερα είχαμε μεταθέσεις Αστυνομικών από τη μια πλευρά αυτών που επιθυμούν και από την άλλη αυτών που δεν επιθυμούν, μάλλον μόνο και μόνο για την εξυπηρέτηση εξωυπηρεσιακών παραγόντων και διαφόρων σκοπιμοτήτων, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι κενές οργανικές θέσεις και η ανισορροπία στην υπάρχουσα οργανική δύναμη μεταξύ των επτά (7) Διευθύνσεων της ΓΑΔΘ.
Όμως έτσι η εμπειρία, οι ειδικές γνώσεις, η εξειδίκευση εν μέρει, η αποδοτικότητα, η προϋπηρεσία κλπ, που ρητά ορίζονται ως τα υπηρεσιακά κριτήρια (περαν των κοινωνικών κριτηρίων), βάσει των διατάξεων του π.δ. 100/03 που υποχρεωτικά πρέπει να τηρούνται για τις εσωτερικές μεταθέσεις εντός του αυτού τόπου, στην πράξη δεν τηρήθηκαν από το αρμόδιο Συμβούλιο Μεταθέσεων της ΓΑΔΘ.
Έτσι οδηγούμαστε στο ασφαλές συμπέρασμα ότι οι φετινες Τακτικές Μεταθέσεις της ΓΑΔ Θεσσαλονίκης δεν πληρούν σε μεγάλο ποσοστό τα υπηρεσιακά και κοινωνικά κριτήρια που ρητά ορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία του π.δ. 100/03, ενώ βέβαια η επίκληση ότι δήθεν υπάρχουν υπηρεσιακές προτάσεις δεν ισχύει, καθόσον αυτές θα πρέπει να είναι έγγραφες, πρωτοκολλημένες και πλήρως αιτιολογημένες, κάτι που σίγουρα δεν ισχύει. Προφανώς απαιτείται πλέον η έκδοση Εισαγγελικής Παραγγελίας για λήψη εγγράφων από τους έχοντες νόμιμο συμφέρον συναδέλφους βάσει του άρθρου 25 του ν. 1756/88, ώστε οι μετακινούμενοι χώρις τη θέλησή τους να παραλάβουν όλο το έγγραφο υλικό που τους αφορά και αναλόγως και με τη συνδρομή μας να κινηθούν για την προάσπιση των δικαιωμάτων τους και την αποκατάστασή τους.
Ενώ σίγουρα και ενα βασικό συμπέρασμα που εξάγεται και με αυτό αποδεικνύεται πως στην πραγματικότητα δεν έγινε η κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων πολλών Διευθύνσεων, αλλά εξυπηρετηθηκαν προσωπικά συμφέροντα, είναι το γεγονός πως η πολύπαθη Διεύθυνση Αστυνομιας Θεσσαλονίκης που στη δικαιοδοσία της βρίσκονται όλα τα Αστυνομικά Τμήματα του Νομού Θεσσαλονίκης καθώς και η Υποδιεύθυνση Μεταγωγών-Δικαστηριών Θεσσαλονίκης, δηλαδή μάχιμες Υπηρεσίες και η οποία έχει πανω απο 220 κενές οργανικές θέσεις, δυστυχώς με αυτές τις μεταθέσεις το αποτέλεσμα ήταν αντί να ενισχυθεί, να μειωθεί περισσότερο η δυναμη της!
ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ
Αντιπρόεδρος ΔΣ ΠΟΑΣΥ
Μέλος ΕΚΑ