Εισαγγελέας ΜΟΔ: Ενοχή για δύο απόπειρες βιασμού, αθώος για το βιασμό κατ’ εξακολούθηση ο Π.Φιλιππίδης

Την πρόταση της Εισαγγελέως Έδρας του ΜΟΔ Αθηνών, επί του κατηγορητηρίου σε βάρος του, άκουσε ο κατηγορούμενος Πέτρος Φιλιππίδης

Την ενοχή του Πέτρου Φιλιππίδη για τις δύο καταγγελλόμενες απόπειρες βιασμού καθώς απεφάνθη ότι βάσει των στοιχείων, τις έχει διαπράξει, και ζήτησε την καταδίκη του, ενώ πρότεινε την αθώωσή του, λόγω αμφιβολιών που εξέφρασε για την αξιοπιστία της πρώτης καταγγέλλουσας ηθοποιού, για τον κατ’ εξακολούθηση βιασμό, πρότεινε η Εισαγγελέας στο ΜΟΔ Αθηνών για τον ηθοποιό.

«Εκτιμώντας όλο το αποδεικτικό υλικό αδυνατώ να καταλήξω στο τι ακριβώς συνέβη. Εχω αμφιβολίες. Μπορεί να συνέβησαν τα γεγονότα όπως τα λέει η καταγγέλλουσα στο δικαστήριο, αλλά το δικαστήριο δεν μπορεί να καταδικάσει με αμφιβολίες. Οι διαφοροποιήσεις στις καταθέσεις της πρώτης καταγγέλλουσας δεν είναι λεπτομέρειες. Υπάρχουν αμφιβολίες για το τι ακριβώς συνέβη», επεσήμανε την αγόρευσή της η Εισαγγελική Λειτουργός και προτείνοντας την αθώωση του Φιλιππίδη από τη βαρύτερη των κατηγοριών σε βάρος του.

«Οφείλουμε να ελέγξουμε την αξιοπιστία της μαρτυρίας όταν είναι το μόνο αποδεικτικό μέσο που υπάρχει. Για τον πρώτο καταγγελλόμενο βιασμό η καταγγέλλουσα είχε καταθέσει ότι υπήρχε χειραγώγηση. “Υπήρχαν πράγματα που έλεγες για τον κατηγορούμενο… απλώς με συμπαθεί πολύ. Ήταν στο όριο” είχε καταθέσει η καταγγέλλουσα» ανέφερε η Εισαγγελέας, με μνεία στην δήλωση της καταγγέλλουσας, ότι του δήλωσε πως ήθελε να φύγει καθώς ότι δεν αντιλήφθηκε ότι η πράξη που συνετελέστη σε βάρος της, συνιστούσε βιασμό.

«Η καταγγέλλουσα είπε πως πήγε με βαριά καρδιά θεωρώντας πως θέλει να επανορθώσει ο κατηγορούμενος. Η καταγγέλλουσα στην Ανακρίτρια είχε καταθέσει ότι ενθουσιάστηκε ασχέτως με ό,τι είχε γίνει, ενθουσιασμό που επιβεβαίωσε και η μητέρα της. Γεννώνται ερωτηματικά. Βεβαίως ήταν χαρούμενη στην προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης. Όμως μια γυναίκα που έχει υποστεί τέτοια πράξη επ’ ουδενί δεν πηγαίνει χαρούμενη στον βιαστή της. Είπε ότι “έτσι έχουμε γαλουχηθεί στο θέατρο”. Μέχρι ποια συμπεριφορά; Μέχρι της διάπραξη κακουργήματος και μάλιστα από αυτά με την μεγαλύτερη απαξία; Κατά την άποψη της ομιλούσας, όχι», ήταν η αναφορά της Εισαγγελέως Έδρας για το δεύτερο καταγγελλόμενο βιασμό κατηγορία που βαρύνει τον ηθοποιό .

«Σε ερωτήσεις προς την καταγγέλλουσα για τις διαφοροποιήσεις που υπάρχουν στις καταθέσεις της, εκείνη υποστήριξε “Ήταν όλα σε ένα σκοτεινό δωμάτιο. Όταν μου τα θύμισε ο Παναγιώτης (σ.σ: ο φίλος της), ήταν σαν να άνοιξε αυτή την πόρτα” Η καταγγέλλουσα σε τρία διαφορετικά όργανα κατέθεσε διαφορετική αποτύπωση των γεγονότων. Αλλά στο ΣΕΗ, αλλά στον εισαγγελέα, αλλά στην ανάκριση. Γιατί δεν είπε στον εισαγγελέα όσα είπε στον ανακριτή; Η καταγγέλλουσα προσήλθε στον εισαγγελέα για να καταγγείλλει όσα υπέστη, όχι να τα χαρακτηρίσει νομικά. Το τόσο σοβαρό γεγονός το καταθέτει πρώτη φορά στην ανακρίτρια. Αν το είχε καταθέσει στον εισαγγελέα θα είχα διαφορετική τοποθέτηση, δεχόμενη ότι στο ΣΕΗ ήθελε να καταγράψει μια καταγγελία. Ανακάλυπτε όμως κάτι νέο σε κάθε επόμενο στάδιο», επισήμανε η Εισαγγελέας για τις καταθέσεις της πρώτης καταγγέλλουσας, σημειώνοντας ότι προκύπτουν αντιφάσεις, στις οποίες αναφέρθηκε αναλυτικά, με μνεία στην αναφορά της καταγγέλλουσας, ότι το δεύτερο περιστατικό βιασμού της, το υπενθύμισε φίλος της, όπως το παρέθεσε στο στάδιο της ανάκρισης.

«Ήταν ένα περιστατικό που της είχε ξανασυμβεί; Ήταν το συνήθως συμβαίνων; Η πρώτη καταγγέλλουσα υποβάθμισε τα γεγονότα λέγοντας ότι αυτά συμβαίνουν στο θέατρο. Αν ήταν έτσι για ποιο λόγο το απώθησε ως γεγονός; Όλοι οι επιστήμονες που εξετάσθηκαν συμφώνησαν σε ένα πράγμα, ότι “το βίωμα του βιασμού δεν μπορεί να σβήσει από τη μνήμη του θύματος”». Η πρώτη καταγγέλλουσα είναι ηθοποιός και γνωρίζει τους κανόνες της υποκριτικής. Είπε φράσεις όπως “στο θέατρο ματώνουμε. Όμως σε κανένα επαγγελματικό χώρο δεν μαθαίνουν οι δάσκαλοι στους νέους καλλιτέχνες να ανέχονται εγκλήματα. Συμπεριφορές ναι, πίεση ναι, αλλά όχι κακουργήματα ή κακοποιητικές συμπεριφορές… Μου προκάλεσε εντύπωση ότι σε αίτημα για αναπαράσταση η πρώτη καταγγέλλουσα είπε “θα δεχτώ να γίνει αναπαράσταση αν το κάνει ο ίδιος. Μπορεί;”. Στη συνέχεια είπε ότι ήταν χιούμορ και ειρωνεία και πως το θεωρεί αναχρονιστικό. Επιτρέψτε μου όμως ότι με το βιαστή σου δε μπορείς να κανείς χιούμορ. Θα εκτιμηθεί και η συμπεριφορά του θύματος. Το θύμα δεν απολογείται για τη συμπεριφορά του, αλλά αξιολογείται η κατάθεση του».

Αναφορικά με τις μάρτυρες Θάλεια Ματίκα, Ζέττα Μακρυπούλια και των ηθοποιών οι οποίοι κλητεύθηκαν από το Δικαστήριο, η Εισαγγελέας ανέφερε, «Δεν επιβεβαίωσε τη σύζυγο του κατηγορουμένου για το περιστατικό της βάπτισης. Δεν αναγνώρισε καν την καταγγέλλουσα στο δικαστήριο. Αν είχε ειπωθεί κάτι τέτοιο θα το θυμόταν εξαιτίας και της στενής σχέσης που είχε τότε με την κυρία Νινού. Αντίστοιχα η κυρία Κοτσοβούλου δεν επιβεβαίωσε ότι την κάλεσε στο θέατρο για να αναλάβει ρόλο στην παράσταση, ισχυρισμό που επιβεβαίωσε και η Ζέττα Μακρυπούλια».

«Η δεύτερη καταγγέλλουσα ήταν πολύ χαρούμενη που θα συνεργάζονταν με ένα μεγάλο καλλιτέχνη. Ο κατηγορούμενος την οδήγησε σε ένα άδειο θέατρο και στη συνέχεια επιχείρησε να τη βιάσει. Εκείνη προσπάθησε να τον αποφύγει, έκανε μια προσχηματική συνομιλία με τη μητέρα της, την οποία αντιλήφθηκε ο κατηγορούμενος» και συνέχισε: «Η πράξη του δεν ολοκληρώθηκε όχι επειδή με δίκη του βούληση της σταμάτησε, αλλά γιατί όπως κατέθεσε η καταγγέλλουσα “ξενέρωσε”. Τα καταγγελλόμενα περιστατικά είναι τα ίδια σε όλες τις καταθέσεις της», ανέφερε για τη δεύτερη καταγγέλλουσα απόπειρα βιασμού της, η Εισαγγελέας.

«Αν ήταν συναινετικό αυτό που έγινε γιατί δεν πήρε το ρόλο; Γιατί στη συνέχεια δε συνεργάστηκαν ποτέ; Γιατί δεν έπαιξε στις δυο σειρές του Mega;» διερωτήθηκε η Εισαγγελέας για τον ισχυρισμό της υπεράσπισης ότι η δεύτερη καταγγέλλουσα τον εκδικείται επειδή δεν πήρε το ρόλο.

Την ενοχή του Φιλιππίδη ζήτησε η Εισαγγελέας και για τη δεύτερη απόπειρα βιασμού πράξη που καταγγέλλεται ότι τελέστηκε το 2014 μέσα στο αυτοκίνητό του ηθοποιού στο Παλαιό Ψυχικό. «Η καταγγέλλουσα κατά την κατάθεσή της είχε πάθει κρίση εκείνη τη στιγμή. Έκανε σαν αγρίμι και προσπαθούσε να αποτρέψει τον κατηγορούμενο από το εγκληματικό σχέδιό του, που ήταν να του κάνει πεολειχία. Μέσα στον πανικό της της είχε μείνει η εντύπωση πως ήταν κλειδωμένη η πόρτα. “Είναι εκείνη η στιγμή που λες, πως δεν το έκανα! Γιατί δεν δοκίμασα να ανοίξω; Και τα βάζεις με τον εαυτό σου”, μας κατέθεσε εδώ στο δικαστήριο. Η θέση του κατηγορουμένου απέναντι στην κατηγορία είναι πως υπήρχε ερωτική διάθεση. Αν η συναίνεση έχει συναινετικά γιατί δεν τον αναζήτησε αργότερα; Γιατί δεν επιδιώκει να τον συναντήσει ξανά; Έγινε λόγος για το ημερολόγιό της. Πώς είναι δυνατόν είπε η υπεράσπιση για αυτό που της συνέβη να μη γράψει κάτι; Και γιατί να γράψει; Γιατί να καταγράψει κάτι φρικτό που της συνέβη. Οι σελίδες εκείνες τις ημέρες είναι κενές. Είναι ενδεικτικό κι αυτό» ανέφερε η Εισαγγελέας.

Οι συνήγοροι του Πέτρου Φιλιππίδη, Κική Πακιρτζίδου και Μιχάλης Δημητρακόπουλος θα υποβάλλουν αίτημα να αναγνωριστούν ελαφρυντικά στον ηθοποιό και κατόπιν το ΜΟΔ θα διακόψει και θα επανέλθει για να ανακοινώσει την ποινή.