Τέμπη: Βίντεο υλικό δείχνει την πορεία του εμπορικού τρένου πριν τη σύγκρουση- Η Hellenic Train ισχυρίζεται ότι δεν μετέφερε εύφλεκτα υλικά

Στη δικογραφία περιλαμβάνεται βιντεοληπτικό υλικό, από κάμερα εκτός του δικτύου του ΟΣΕ, στο οποίο έχει καταγραφεί η κίνηση του εμπορικού τρένου πριν τη σύγκρουση στα Τέμπη

Κάμερα ασφαλείας έχει καταγράψει το εμπορικό τρένο στις 22: 55 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, στη Λεπτοκαρυά και 26 λεπτά μετά (23:21) η εμπορική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με το επιβατικό τρένο στα Τέμπη. Το συγκεκριμένο βίντεο έχει τεθεί στη διάθεση των Αρχών και εξετάζεται.

Είναι το μοναδικό βίντεο διάρκειας δέκα λεπτά πριν την είσοδο στους Νέους Πόρους , τελευταίος σταθμός πριν τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών που περιλαμβάνεται στη δικογραφία. Προέρχεται από τις κάμερες μίνι μάρκετ και διαρκεί δευτερόλεπτα, ενώ διακρίνεται η κίνηση ανοιχτών και κλειστών βαγονιών .

Σημειώνεται ότι στους εννέα σταθμούς του ΟΣΕ, ένας καλύπτει την επίμαχη διαδρομή. Οι σκληροί δίσκοι των συστημάτων από τους σταθμούς, έχουν υποβληθεί στη δικογραφία.

Το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με το επιβατικό τρένο στα Τέμπη έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις. Ανακοίνωση εξέδωσε το πρωί της Πέμπτης (30/01) η Hellenic Train, λίγες ώρες μετά τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού για την εταιρεία και τις ευθύνες της .

Σύμφωνα με την Hellenic Train, οι λαμαρίνες της εμπορικής αμαξοστοιχίας είχαν έρθει από τα Σκόπια προς τον εμπορευματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης και θα ακολουθούσε η μετακίνησή τους τμηματικά προς τον  παραλήπτη τους στην Αττική. Στα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες), στα υπόλοιπα δέκα που περιείχαν εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονταν:
• Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
• Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
• Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
• Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)

«Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών» καταλήγει στην ανακοίνωση της η Hellenic Train.

Για την Hellenic Train και τις τυχόν ευθύνες της όσον αφορά το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, ρωτήθηκε το βράδυ της Τετάρτης 929/01) ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στη συνέντευξη που παραχώρησε στον Alpha.

Το θέση ότι η η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε ύποπτο φορτίο, εξέφρασε ο Πρωθυπουργός, «γι’ αυτό με είχαν διαβεβαιώσει οι εμπλεκόμενοι: η Hellenic Train, με απάντηση σε ερώτηση που είχε γίνει στην Βουλή, η Πυροσβεστική, ο ΟΣΕ».

Σε επόμενη ερώτηση, για το αν θα αναζητηθούν ευθύνες για όσους έδωσαν αυτή την πληροφόρηση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης απάντησε ότι «η Hellenic Train, η οποία έχει την ευθύνη, θα πρέπει να λογοδοτήσει και να λογοδοτήσει και ποινικά -προφανώς αυτή δεν είναι δική μου δουλειά-, αλλά να λογοδοτήσει και πολιτικά. Διότι η Hellenic Train ήταν αυτή η οποία διαβεβαίωνε όχι εμένα, το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Και θυμίζω ότι αυτή η δήλωση έγινε δύο εβδομάδες μετά το ατύχημα. Άμα με ρωτάτε, λοιπόν, αν έχω μετανιώσει ή αν έκανα λάθος, σας το λέω ευθέως: προφανώς με αυτά τα οποία γνωρίζω σήμερα, δεν θα έλεγα τότε αυτό το οποίο είπα».

Ενώ σχετικά με τις Υπηρεσίες και την αναζήτηση ευθυνών, ο Πρωθυπουργός ανέφερε, «Κοιτάξτε, η Πυροσβεστική πήγε πρώτη στο σημείο. Τι λέει η Πυροσβεστική; Τα αίτια της φωτιάς οφείλονται στην πρόσκρουση των δύο αμαξοστοιχιών. Πήγε η Πυροσβεστική να σβήσει μια φωτιά. Προφανώς και θα αναζητήσουμε, πρωτίστως όμως από τον υπεύθυνο της αμαξοστοιχίας. Η αμαξοστοιχία αυτή ήταν της Hellenic Train. Αν η Hellenic Train μας διαβεβαιώνει ότι σε αυτή την αμαξοστοιχία δεν υπήρχε τίποτε πέραν αυτών που γνωρίζαμε και προέκυψε κάτι άλλο, η ευθύνη βαρύνει πρωτίστως αυτή».