Οι πιλοτοι που βοήθησαν στο ατύχημα με το πυροσβεστικό αεροσκάφος που κατέπεσε

Όταν ένας πυροσβεστική αεροσκάφος της Πολεμική Αεροπορία Canadair CL-215 συνετρίβη κατά τη διάρκεια πυρόσβεσης στις 26 Ιουνίου, τα πληρώματα ελικοπτέρου Erickson βοήθησαν μετά τη συντριβή στην κατάσβεση της φωτιάς. ( Φωτογραφία ΠΑ)

 

Όταν το CL215 της Πολεμικής Αεροπορίας συνετρίβη στις 26 Ιουνίου,  πιλότοι των αεροσκαφών Erickson ήταν οι πρώτοι που έσπευσαν στο σημείο.

Όταν οι πιλότοι του Erickson (σσ τα οποία έχει νοικιάσει το ΠΣ) , Mike Strasser και Jeff Shelton άκουσαν ότι μια από τις «πάπιες» είχε καταπέσει, ανέστρεψαν αμέσως την πορεία του ελικοπτέρου τους στο σημείο της Ελληνικής υπαίθρου, όπου είχε συντριβή το αεροσκάφος, για να βοηθήσουν.

Μαζί με ακόμα ένα πλήρωμα Erickson, με χειριστές τους Jeff Brenhaug και Don McLeod, συμμετείχαν στη  κατάσβεση φωτιάς περίπου οκτώ χλμ βορειοδυτικά από την Αθήνα, στην Ελλάδα, στις 26 Ιουνίου, όταν ένα αεροσκάφος της Πολεμική Αεροπορία Canadair CL-215 γνωστή ως «πάπια» -κατέπεσε σε δασώδη πλαγιά. Πυκνός μαύρος καπνός ανέβαινε στον αέρα καθώς οι δύο πιλότοι, έφτασαν πάνω από τα συντρίμμια.

«Ήταν αρκετά προφανές ότι είχε καταπέσει και είχε εκδηλωθεί πυρκαγιά,» αναφέρουν οι Strasser είπε Skies . «Αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε  και αρχίσαμε τη ρίψη νερού στο αεροπλάνο. Όπως ήρθαμε πίσω για την πρώτη μας καταβροχή, κοιτάζοντας από το παράθυρο φούσκα είδα δύο άτομα στη δεξιά πλευρά του αεροσκάφους. Έμοιαζε σαν ένας από αυτούς ήταν να επιχειρεί τη ανάσυρση του άλλου έξω από το αεροσκάφος. »

ptosi_purosvestikou2
Και τα δύο ελικόπτερα έκαναν αναπλήρωση με νερό και επέστρεφαν στη συνετρίβη, ρίχνοντας τουλάχιστον τρία φορτία νερό το καθένα για την κατάσβεση της πυρκαγιάς. (Φωτο: Σωτήρης Πάσχος)
«Ξαφνικά είδαμε κάποιον έξω από [το αεροσκάφος] ήταν ένα καλό συναίσθημα», δήλωσε ο Strasser. «Είχε συντριβεί κοντά σε δρόμο, και σύντομα είδα πυροσβέστες στο έδαφος να επιχειρούν στη διάσωσή τους. Τελειώσαμε εκεί πάνω και κατευθύνθηκε πίσω για την κατάσβεση της πυρκαγιάς.»

Αλλά η ιστορία δεν τελειώνει εκεί για τα πληρώματα των Erickson. Την επόμενη μέρα είχαν μια ξεχωριστή  ειδική επισκέπτη. Ο Ταξιάρχης Παπαμάρκος, ο πιλότος του CL-215, τους αναζήτησε για να τους μεταφέρει τις ευχαριστίες του.

«Μας είπε ότι ο συνοδός είχε ένα τραυματισμό στην πλάτη και δεν μπορούσε να περπατήσει,» περιγράφει ο Strasser. «Προσπαθούσε να τον βοηθήσει, αλλά υπερβολική θερμοκρασία και η στολή του είχε «ανάψει». Σκέφτηκε ότι θα ήταν νεκρός μέσα σε 10 δευτερόλεπτα. Θεωρούσε ότι το αεροπλάνο θα ανατιναζόταν, έτσι άρχισε την αντίστροφη μέτρηση από το 10. Αλλά όταν έφτασε στο «4», ένιωθε τη δροσερή βροχή να πέφτει πάνω του. Τον βοήθησε να τραβήξει τον φίλο του έξω.»

ptosi_purosvestikou3
Από αριστερά: Jeff Shelton, Ταξιάρχης Παπαμάρκος, και ο Mike Strasser. Φωτογραφίες αρχείου Mike Strasser

 

Ο Strasser ανέφερε, ότι έκαναν αυτό που θα έκαναν όλοι οι πιλότοι και ότι ο Παπαμάρκος είναι «ο πραγματικός ήρωας σε αυτή την ιστορία.»

Ο δεύτερος πιλότος CL-215 είναι στο νοσοκομείο, αλλά αναμένεται να ανακάμψει.

Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία ερευνά το ατύχημα του CL-215, το οποίο είναι το τρίτο μεγάλο ατύχημα του στόλου των CL-215/415 αεροσκάφη από το 2014.