Έβρος: Τα αποχαρακτηρισμένα κατάσχεσης τεθωρακισμένα MRAP Typhoon GSS-300 έλαβαν .. φύλλο πορείας από την ΕΛ.ΑΣ

Κατασχεμένα από το 2015 σε αποθήκες του τελωνείου Πειραιά τα θηριώδη στρατιωτικού τύπου οχήματα αποδεσμεύτηκαν και έλαβαν φύλλο πορείας από την ΕΛ.ΑΣ για τα σύνορα του Έβρου

Στην Εθνική οδό στο ρεύμα προς Λαμία,  τα τεθωρακισμένα τύπου MRAP Typhoon GSS-300 καναδικής κατασκευής, τα οποία είχαν κατασχεθεί εδώ και πέντε χρόνια και παρέμεναν στις αποθήκες του τελωνείου Πειραιά, αποδεσμεύτηκαν και το μεσημέρι της  Τετάρτης (18/03) σε κομβόι κινήθηκαν με προορισμό τον Εβρο, προκειμένου να συμβάλλουν στην προστασία των συνόρων μας. Τα MRAP Typhoon GSS-300 χρεώθηκαν στον εξοπλισμό της Διεύθυνσης Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αττικής. Καθώς λόγω περιορισμένου χώρου δε θα μπορούσε να μετακινηθεί διμοιρίας διατέθηκαν στα οχήματα της νεοσύστατης Ο.ΑΜ.Α που υπάγεται στη ΔΑΕΑ.

Συνοδεία αστυνομικών δυνάμεων στο ρεύμα ανόδου το κομβόι των τεθωρακισμένων

Σύμφωνα με πληροφορίες από στρατιωτικές πηγές, το Μάιο του 2015 το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή εντόπισε νότια της Κρήτης το φορτηγό πλοίο “Tychy”, έμφορτο στα αμπάρια του με 16 στρατιωτικά και πολιτικά οχήματα. Μεταξύ των οποίων  οκτώ οχήματα κατηγορίας MRAP Τyphoon GSS-300, πέντε θωρακισμένα τύπου Toyota Land Cruiser, δύο οχήματα BMW και ένα ακόμη μάρκας Mercedes.

Οι Ελληνικές Αρχές, τηρώντας τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας του Ο.Η.Ε. περί απαγόρευσης μεταφοράς, προμήθειας ή πώλησης στρατιωτικού υλικού στη Λιβύη προχώρησε σε συντηρητική δέσμευση των τροχοφόρων όταν στις 14 Μαΐου του 2015 νότια της Κρήτης το Λιμενικό Σώμα/Ελληνική Ακτοφυλακή και οι ειδικές δυνάμεις του Πολεμικού Ναυτικού, είχαν εντοπίσει το φορτηγό πλοίο Μ/V “Tychy” που είχε αποπλεύσει από τον λιμένα “La Spezia” της Ιταλίας και είχε προορισμό το λιμένα “Κhalid” της Λιβύης, μέσω του λιμένα “Deringe” της Τουρκίας. Τα στρατιωτικά και πολιτικά οχήματα δεσμεύτηκαν και τα μετέφεραν στις αποθήκες του ΣΤ’ Τελωνείου Πειραιά, όπου και παρέμεναν μέχρι πρόσφατα. Αν και κατά καιρούς είχαν γίνει συζητήσεις περί αξιοποίησής τους, το Νομικό πλαίσιο και η γραφειοκρατία στη χώρο λειτουργούσαν αποτρεπτικά, μέχρι πρότινος. Ωστόσο η κρίση με την Τουρκία στα βόρεια σύνορά μας και το έδαφος που δεν επιτρέπει την κίνηση συμβατικών οχημάτων, οδήγησαν στην απόφαση αξιοποίησής τους. καθως φέρουν όργανα επιτήρησης και με εξαιρετική ικανότητα αναρρίχησης.

Τα τεθωρακισμένα οχήματα κατασκευάζονται από την καναδική εταιρεία Streit Group, έχουν μήκος 6,5 μέτρα, πλάτος 2,43 μέτρα, ύψος 2,37 μέτρα, βάρος 12,5 τόνους διμελές πλήρωμα και μπορεί να μεταφέρουν 8 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες ή αστυνομικούς. Το επίπεδο προστασίας που προσφέρει η θωράκιση του οχήματος είναι Level 2 STANAG 4569, ενώ με πρόσθετη θωράκιση αυτό μπορεί να φτάσει στο Level 3. Ενώ η μέγιστη ταχύτητα του οχήματος επί οδοστρώματος φτάνει τα 100 χλμ/ώρα με αυτονομία στα 1.000 χιλιόμετρα!