ΕΛ.ΑΣ: Προμηθεύτηκε τα πρώτα 4.000 ψυχομετρικά τεστ συνέντευξης

Τα πρώτα 4.000 ψυχομετρικά τεστ συνέντευξης για την αξιολόγηση της ψυχολογικής κατάστασης αστυνομικών που εντοπίζονται από συναδέλφους, οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον, να βρίσκονται σε μία στρεσογόνο κατάσταση με ανεξέλεγκτες ακόμη και θανατηφόρες συνέπειες, προμηθεύτηκε η ΕΛ.ΑΣ

Κατά τη διάρκεια τελετής παράδοσης (24/01) από τα στελέχη του Κέντρου Μελετών Ασφάλειας (ΚΕΜΕΑ), είχαν αναλάβει την προμήθειά τους.

Αυτά τα τεστ αγοράστηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, με αντίτιμο τα 5.000 ευρώ, ενώ το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξει η προμήθεια ακόμη 6.000 τέτοιων τεστ, έπειτα από την αξιολόγηση της χρησιμότητας τους. Τα ψυχομετρικά τεστ θα χρησιμοποιηθούν στις περιπτώσεις, που μπορεί να αναφέρονται στην τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης, η οποία λειτουργεί πιλοτικά από τον περασμένο Οκτώβριο, ή από τον ίδιο τον διοικητή, τον συνάδελφο, τον συγγενή που εντοπίζει κάποιο πρόβλημα σε εν ενεργεία αστυνομικό.

Η ανάγκη δημιουργίας τηλεφωνικής γραμμής ψυχολογικής, συμβουλευτικής και κοινωνικής υποστήριξης και αγοράς ψυχομετρικών τεστ προέκυψε όταν σε ημερίδα της Διεύθυνσης Υγειονομικού, παρουσιάστηκε μελέτη που απέδειξε ότι το επάγγελμα του αστυνομικού είναι το πλέον στρεσογόνο, σε συνδυασμό με δείκτες ως προς το κοινωνικό προφίλ και την αποδοχή που έχει το επάγγελμα του. Δεύτερο ήταν κάποια θλιβερά γεγονότα στην οικογένεια της αστυνομίας με αύξηση των αυτοκτονιών.

«Ο αστυνομικός δεν αποδεσμεύεται από τα προβλήματα και την πίεση, που δέχεται ο οποιοσδήποτε εργαζόμενος αυτή την εποχή. Υπάρχει όμως η ουσιαστική διαφορά ότι είναι ένοπλος, έρχεται σε επαφή με πολίτες και εφαρμόζει τον Νόμο. Σε μια κατάσταση ψυχολογικής πίεσης ή διαταραχών μπορεί να κάνει κακό σε άλλους αλλά και στον εαυτό του» εξηγούν οι ψυχολόγοι της ΕΛ.ΑΣ..

Τα ψυχομετρικά τεστ, όπως εξηγούν εξειδικευμένοι αστυνομικοί,  αναμένεται να βοηθήσουν σε επίπεδο εντοπισμού και πρόληψης ακραίων καταστάσεων, ενώ η τηλεφωνική γραμμή γίνεται μια «σανίδα σωτηρίας», στην περίπτωση ακραίων ψυχικών διαταραχών ή στιγμιαίας ψυχικής φόρτισης, όπου ο ένστολος που είναι στα πρόθυρα ή έχει πάρει απόφαση να προβεί στο απονενοημένο διάβημα ή να κάνει κακό στους «αόρατους εχθρούς» του, αναζητά ένα τηλεφώνημα της τελευταίας στιγμής που θα του δώσει την ελπίδα να μην πραγματοποιήσει τα αυτοκαταστροφικά σχέδιά του.

Επισημαίνεται ότι στη διεθνή βιβλιογραφία παρατηρείται ότι το 1/3 από εκείνους που χρειάζονται βοήθεια την ζητούν, και από αυτούς μόλις το 10% απευθύνεται σε ειδικούςγια την επίλυση του προβλήματος. Τονίζεται ότι πολλές φορές το άτομο που έχει άμεσο πρόβλημα προβαίνει σε πληθώρα «μουγκών» κλήσεων ή σε φάρσες έως ότου ο ειδικός κερδίσει την εμπιστοσύνη του προκειμένου να «ανοιχθεί» και να δεχθεί την βοήθεια.

Την ίδια ώρα σε τηλεδιασκέψεις, στελεχών της ΕΛ.ΑΣ. με αστυνομικούς διευθυντές της περιφέρειας τους τονίζεται να έχουν τα «μάτια τους ανοιχτά» προκειμένου να εντοπίζουν μικρά ή μεγάλα προβλήματα του προσωπικού, από τα οποία μπορεί να προέλθει μία «ανεπανόρθωτη κρίση» και να την προλαμβάνουν. Σε αυτές τις περιπτώσεις «κρίσεων» θα χρησιμοποιηθούν τα ψυχομετρικά τεστ για την αξιολόγηση του προβλήματος του αστυνομικού προκειμένου να καθοριστούν οι επόμενες ενέργειες πρόληψης και αποκατάστασης.

____________

* Π.Σπυρόπουλος