Header ad
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

«Απόφαση ορίζει η ΔΙ.ΑΣ να πηγαίνει μόνο σε σοβαρά περιστατικά- 34 περιπολικά ανά βάρδια διαχειρίζονται όλα τα σήματα»

«Απόφαση ορίζει η ΔΙ.ΑΣ να πηγαίνει μόνο σε σοβαρά περιστατικά- 34 περιπολικά ανά βάρδια διαχειρίζονται όλα τα σήματα»

Την απόφαση της ηγεσίας που διαχωρίζει τα πληρώματα της ΑΔ σε περιπολικά και ΔΙ.ΑΣ, σχολιάζει με παράθεση περιστατικών από την καθημερινή διαχείριση συμβάντων Αμεσοδρασίτης*

«Σε σοβαρό ζήτημα τείνει να εξελιχθεί τις τελευταίες ημέρες στην Άμεση Δράση με άμεσο αντίκτυπο και στους πολίτες, ένα θέμα που έχει προκύψει από μια απόφαση άνωθεν, σχετικά με το αν και κατά πόσο η ομάδα ΔΙ.ΑΣ θα επιλαμβάνεται σε σήματα του ΚΑΔ και ποια θα είναι αυτά. Και χρησιμοποιώ τον χαρακτηρισμό “σοβαρό” διότι όπως είναι γνωστό η ΑΔ είναι μια υπηρεσία πρώτης γραμμής που στόχο έχει την άμεση ανταπόκριση σε περιστατικά μείζονος ή ελάσσονος σημασίας για την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες της χώρας.

Καθημερινά καλείται ως υπηρεσία να επιληφθεί κατά Μ.Ο σε ώρες αιχμής από 8 έως 10 χιλιάδες σήματα. Η διαχείριση όλων αυτών των σημάτων γινόταν μέχρι πριν λίγες ημέρες από τα περιπολικά και τους σταθμούς ΔΙ.ΑΣ που επιχειρούσαν στους διάφορους τομείς. Εδώ να επισημάνω πως μετά την κατάργηση του σχεδίου «Περσέας» και την επικουρική συνδρομή που παρείχαν τα κατά τόπους περιπολικά οχήματα των Τμημάτων, γίνεται αντιληπτό στον καθένα πως ο όγκος των σημάτων που καλούνται να διαχειριστούν περιπολικά και σταθμοί ΔΙ.ΑΣ πολλαπλασιάστηκε. Επιπλέον η αποδεκατισμένη ομάδα «Ζήτα» που παρείχε σημαντική δουλειά στον τομέα αυτό βρίσκεται καθηλωμένη σε ακίνητα και ειδικά δρομολόγια. Όλα τα ανωτέρω έχουν ως αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί σημαντικά ο χρόνος απόκρισης των σταθμών στα διάφορα περιστατικά, ο οποίος κυμαίνεται πολλές φορές από 40 λεπτά έως και μια ώρα μετά.

Με την εν λόγω απόφαση λοιπόν που ούτε λίγο ούτε πολύ ορίζει πως η ομάδα ΔΙ.ΑΣ θα πηγαίνει μόνο σε σοβαρά σήματα- περιστατικά, ουσιαστικά 34 περιπολικά ανά βάρδια καλούνται να διαχειριστούν όλο αυτό τον όγκο των σημάτων.

Εδώ θα ήθελα θέσω το εξής ερώτημα στους υπεύθυνους. Ένα περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας κατά το οποίο εμπλέκονται ανήλικα με απρόβλεπτη εξέλιξη, είναι λιγότερο σοβαρό από μια κλοπή που λαμβάνει χώρα σε ένα όχημα; Ένα περιστατικό το οποίο άτομο καλεί σε βοήθεια ή μια παροχή βοήθειας σε υπέργηρο άτομο χαρακτηρίζεται ως μη σοβαρό και με ποια κριτήρια άραγε; Για ποιο λόγο αλήθεια να μην πηγαίνει η ομάδα ΔΙ.ΑΣ απ’ τη στιγμή δε που και ουσίας είναι και το κοινωνικό πρόσωπο της αστυνομίας αναδεικνύει;

Μεταφέροντας ένα πραγματικό περιστατικό στην περιοχή του κέντρου εχθές θα ήθελα να προβληματίσω περαιτέρω την ηγεσία μας και να αναθεωρήσει την οποία άποψη έχει περί του θέματος που έχει ανακύψει. Δικηγόρος λοιπόν που είχε πέσει θύμα διάρρηξης στο όχημά του περίμενε περίπου 40 ολόκληρα λεπτά έως ότου το περιπολικό που είχε λάβει το σήμα μεταβεί στο σημείο προκειμένου να επιληφθεί. Το οποίο περιπολικό είχε να διεκπεραιώσει άλλες εκκρεμότητες αλλά να αντιμετωπίσει και τον κυκλοφοριακό φόρτο. Απ’ την πρώτη στιγμή που ενημερώθηκε η υπηρεσία για το περιστατικό πλησίον υπήρχε ομάδα ΔΙ.ΑΣ η οποία ποτέ δεν κλήθηκε να πάει απ’ τον εκφωνητή λόγω του ότι η εντολή ήταν να μην διατίθενται οι ομάδες ΔΙ.ΑΣ σε περιστατικά που αφορούν υποδείξεις.

Και ερωτώ; Αν απ’ την πρώτη στιγμή είχαν πάει στον πολίτη και του είχαν υποδείξει να μεταβεί στο οικείο Α.Τ χωρίς να τον αφήσουμε να περιμένει για τόση ώρα τι θα είχαμε χάσει; Και τι κερδίσαμε σε αυτήν την περίπτωση; Ας μας προβληματίσει σοβαρά το εν λόγω περιστατικό.

Τελειώνοντας λέω τι εξής. Όταν κάποιοι στην βάρδια τους λαμβάνουν 30 και 40 κάρτες και κάποιοι άλλοι στον ίδιο τομέα ευθύνης λαμβάνουν 4 τότε είναι σίγουρο πως οι σχέσεις των πληρωμάτων άθελά τους διαταράσσονται. Μην δίνεται λοιπόν κύριοι της ηγεσίας χώρο στην εσωστρέφεια να αναπτύξει ριζικό σύστημα μεταξύ των αστυνομικών της ίδιας υπηρεσίας.

________________________

* Τάκης Κυριακάκος, αντιπρόεδρος Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών

Σχετικά άρθρα