Κινητοποίηση της ΕΛΑΣ.. με SMS – ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Κατά μέσο όρο δύο SMS την ημέρα δέχεται το τηλεφωνικό κέντρο της Αμεσης Δράσης από πολίτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα στην επικοινωνία και θέλουν να ενημερώσουν την Αστυνομία προκειμένου να τους παρασχεθεί βοήθεια.

Ωστόσο τη διαδικασία αυτή φαίνεται να αγνοεί η πλειονότητα των πολιτών που προτιμά την τηλεφωνική επικοινωνία καθώς είτε δεν γνωρίζει ότι μπορεί να επικοινωνήσει με SMS είτε θεωρεί το τηλεφώνημα πιο άμεση διαδικασία για να καταγγείλει κάποιο περιστατικό. Το σύστημα αποστολής δωρεάν μηνυμάτων μέσω κινητών τηλεφώνων για την αναφορά καταγγελιών στην Αμεση Δράση ξεκίνησε στα τέλη του 2003 με σκοπό την επικοινωνία ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Εγινε ευρέως γνωστό την επόμενη χρονιά που διεξήχθησαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Εκτοτε ατόνησε ιδιαίτερα και από τότε ουσιαστικά βρίσκεται «εν υπνώσει», αν και λειτουργεί κανονικά.

Οπως επισημαίνουν στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., «αρχικά το πρόγραμμα προβλήθηκε προς τον κόσμο, ωστόσο αυτό σταμάτησε κάποια στιγμή καθώς δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έστελναν υβριστικά ή απειλητικά μηνύματα μέσω SMS στην Αμεση Δράση. Αυτό όμως περιορίστηκε σημαντικά από τη στιγμή που κάθε κινητό τηλέφωνο απέκτησε ταυτότητα και πλέον είναι εφικτό να εντοπίσεις άμεσα τον κάτοχο της συσκευής» Το ίδιο, όπως έλεγαν, ισχύει για τους επίδοξους φαρσέρ.

Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. εκτιμούν ότι «ο κόσμος προτιμά να τηλεφωνεί στο 100 παρά να στέλνει μηνύματα από το κινητό τηλέφωνο, καθώς δεν γνωρίζει ότι και μέσω των SMS μπορεί να ενημερώνει άμεσα για να καταγγείλει κάποιο κρούσμα εγκληματικότητας ή για να λάβει χρηστικές πληροφορίες, όπως ποιοι δρόμοι έχουν αυξημένη κίνηση ή είναι κλειστοί λόγω συγκεντρώσεων και πορειών».

Οπως εξηγούν οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., μόλις ο πολίτης, οπουδήποτε και αν βρίσκεται στην Ελλάδα, στείλει το μήνυμα αμέσως «ανοίγει καρτέλα συμβάντος», δηλαδή καταχωρίζεται το συμβάν και δίνεται εντολή στο πλησιέστερο περιπολικό να μεταβεί στο σημείο που έχει αναφερθεί για να ελέγξει τι έχει συμβεί ή, αν έχει συμβεί στην επαρχία, ενημερώνονται άμεσα οι κατά τόπους αρμόδιες αρχές.

Το περιεχόμενο του μηνύματος εμφανίζεται σε οθόνη υπολογιστή στο κέντρο επιχειρήσεων της Αμεσης Δράσης. Σε περίπτωση που ο χειριστής του υπολογιστή χρειάζεται κάποια διευκρίνιση στέλνει στον πολίτη που έστειλε το SΜS γραπτό μήνυμα στο κινητό τηλέφωνό του ζητώντας περισσότερες πληροφορίες.

Οι αστυνομικοί συστήνουν στους πολίτες που έχουν συγγενείς ή γνωρίζουν άτομα με προβλήματα επικοινωνίας να τους ενημερώσουν για τον συγκεκριμένο τρόπο επαφής με την Αμεση Δράση έτσι ώστε εάν παραστεί ανάγκη να στείλουν άμεσα SMS για παροχή βοήθειας.

Mηνύματα και στο 199 της Πυροσβεστικής

Κανένα ουσιαστικά επιχειρησιακά αξιοποιήσιμο μήνυμα (SMS) δεν έχει φτάσει επί 12 χρόνια στο κέντρο επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής παρά μόνο φάρσες ή με υβριστικό περιεχόμενο, λένε στελέχη του Σώματος.

Οπως σημειώνουν, μια μέρα είχαν δεχθεί ακόμα και 700 SMS με αποτέλεσμα να έχει μπλοκάρει το σύστημα και χρειάστηκε μάλιστα να απευθυνθούν στην Εισαγγελία ζητώντας να ερευνηθεί το θέμα.

Αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας έλεγαν ότι «εάν έρθει ένα SMS θα εμφανιστεί το περιεχόμενό του σε μια οθόνη υπολογιστή, στον οποίο έχει εγκατασταθεί το πρόγραμμα και θα ακουστεί ένας βόμβος που θα ενημερώνει τη βάρδια. Στη συνέχεια αρμόδιο στέλεχος της Πυροσβεστικής θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες».

Συμπλήρωναν ωστόσο ότι παλαιότερα όταν δέχονταν μια αναφορά για παροχή βοήθειας ή για αναγγελία πυρκαγιάς και προσπαθούσαν να κάνουν επαλήθευση για να λάβουν περισσότερα στοιχεία διαπίστωναν ότι είτε δεν απαντούσαν στην κλήση είτε το τηλέφωνο ήταν κατειλημμένο διαρκώς ή απενεργοποιημένο.

Τα ίδια στελέχη χαρακτηρίζουν το θέμα της επικοινωνίας μέσω SMS ιδιαίτερα χρήσιμο ειδικά για άτομα με πρόβλημα επικοινωνίας, καθώς εάν βρεθούν σε κίνδυνο δεν θα μπορούν να ενημερώσουν άμεσα και ζητούν από τη φυσική και πολιτική ηγεσία του Σώματος να δει το θέμα με την τεχνική υποστήριξη της υπηρεσίας καθώς η εταιρεία που την είχε αναλάβει την εγκατέλειψε.

Πηγή: ΒΗΜΑ-Δ.Βυθούλκας

Νάντια Αλεξίου- NantiaReport